Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

lørdag den 15. december 2012

Nu smelter sneen

Desværre smelter sneen nu og det går stærkt. Jeg hører til dem, som elsker sne,  frost og solskin, for lige netop den kombination giver det dejlige lys, som er så begrænset på denne årstid, og den klare gode luft. Når først sneen ER faldet og vejene er ryddede, ja - så kan det for min skyld godt være vinter med frost og gerne sol lige indtil marts.

Se nu hvor det hele drypper og bliver vådt igen....



Dammen er jo frosset til, men den ene pumpe kører fortsat og holder et hul åbent.
 


Clematisserne er blevet vinterdækket.
Vi har nemlig hentet juletræ i dag og fik som altid lov at tage en  hel trailerfuld granafklip med hjem, så nu er alle clematis og roser dækket til for vinteren. 

Sneen kunne jo nok have ydet en vis beskyttelse, men så dur tø-vejr altså ikke !

 
 
 

11 kommentarer:

  1. Hej Ulla. Ja Uha som det tør, jeg har det sådan, at når det tør, så vil jeg have at det hele forsvinder, fordi jeg er så bange for isslag og glat føre. Ellers har jeg heller ikke noget imod frostklare solskinsdage med hvid sne. Det er nemlig rigtigt, at det er så dejligt lyst!

    SvarSlet
  2. Åh, jeg synes altså at det er så dejligt at det tør! Det bliver helt forårsagtigt synes jeg :-) God weekend!

    SvarSlet
  3. Ja øv, jeg elsker også sne og frost om vinteren og synes at det er så trættende når det hele sejler som nu.
    Det pynter med det grønne dække du har lagt over clematis og roser og din collage er skøn:)

    SvarSlet
  4. Huff, så trasig at snøen smelter. Håper det kommer ny til jul da!

    Klem Vivi

    SvarSlet
  5. Ja det er noget sjappet, men til gengæld hænger rhodoerne ikke længere med bladene. Dækker du altid dine clematis, det plejer jeg ikke at gøre, tror jeg. Jeg bliver pludselig i tvivl. Foreløbig er de ikke dækket, men det kan da godt være, jeg skal ud og gøre det. Sneen er snart væk her. Jeg er både for og imod, jeg bryder mig ikke om de isglatte veje, men kan godt lide høj klar himmel med knirkende sne i frostklare nætter. Men man kan ikke få det hele.
    Knus
    Lisbeth

    SvarSlet
  6. Godaften Ulla.Ja! det hele er en stor vandpyt her hos os.Jeg skal vist også ud og dække lidt til i haven-har lidt gran tilovers.
    Kan se at du også hænger kugler ud til fuglene.Her bliver der spist en god del hver dag.God weekend til dig knus Jette

    SvarSlet
  7. Det går hurtigt nu, og selv om jeg er glad for, at det bliver lidt nemmere at komme på arbejde, så er hvid vinter altså kønnere end brun vinter ;-)

    SvarSlet
  8. ALT er væk......suk.....kun små grå klatter kan bevidne at den var her den skønne sne - SUK.

    Knus Dorthe og TAK ;0)

    SvarSlet
  9. Ja nu er alt sneen næsten væk her... :(
    Meeeeeeeeeeen DMI har lovet mere af det Jubiii... jeg elsker også sne, vinter, frost og solskin :)

    Jule og december hilsner
    Annette

    SvarSlet
  10. Gode billeder.
    Jeg bliver nu hurtig træt af sne. Det eneste godt ved sneen er, at man kan tage gode vinterbilleder, hvis bare solen skinner.
    Ha´ en dejlig aften.

    SvarSlet
  11. Tak for jeres søde kommentarer - sne deler helt klart vandene, så det er måske godt at vi ikke selv kan bestemme vejret. Det glæder mig at jeg nu til aften kan se at der i det mindste er frost på vej, så Juleaften ikke regner helt væk.

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.