Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

lørdag den 20. april 2013

Primula tid

Hvert forår forundres jeg over at de primula, som jeg satte i haven for over 12 år siden, trofast dukker op med deres glade små blomster.


Deres energi rækker faktisk til blomstring langt hen over sommeren og man kan i lune efterårstider også være heldig at spotte dem i blomst igen.

Her er andre vækster på vej, de myldrer frem alle vegne.

Stormhat Aconitum


Hvid løjtnantshjerte


Snepryd

Hyacint
 
 
Akeleje



Lupiner
Med udsigt til flere dages solskin og gode temperaturer vil mylderet i bedene tiltage - man kan næsten se planterne gro fra dag til dag.

Hvor er det bare glædeligt.

11 kommentarer:

  1. God morgen Ulla. Sikke en forårspragt du kan fremvise. Nu kan jeg rigtig glæde mig til de næste dage for heroppe i det nordlige ser det temmelig dødt ud endnu udenfor, men forhåbentlig sker der også en masse ting her.

    SvarSlet
  2. Alle dine små primula hvor er de søde :-)
    Det er så dejligt at alt myldrer op af jorden. Her kan jeg også se forandring fra dag til dag :-)

    SvarSlet
  3. Det er bare dejligt at se hvor meget alting gror i øjeblikket. Jeg har også primula som troligt kommer hvert år, de er fra min mors have.

    SvarSlet
  4. Ja, nu er der for alvor gang i det hele, alene fra morgen til aften - skønt!!

    SvarSlet
  5. Det er også min oplevelse, at primulaer er trofaste planter. Selv dem, man køber fremdrevne om vinteren, kan vi være heldige at få fornøjelse af ude i haven. Smukke billeder, hvor det friske nye løv næsten er lige så lækkert som blomsterne.

    SvarSlet
  6. Hej Ulla.Primula er sådan en trofast plante.Har lige sat 5 stk.Som jeg har købt i løbet af vinteren.Og den findes i så mange dejlige farver.
    God søndag i haven knus Jette

    SvarSlet
  7. De er vel nok søde! Ja, det myldrer frem med planter, som jeg desværre ikke altid har styr på. Noget af det er givetvis ukrudt. Måske. Tror jeg nok. Men der er masser af planter, som jeg hilser på, som man hilsner på en god ven/veninde man ikke har set længe.

    SvarSlet
  8. Ja fra dag til dag eller fra morgen til aften, det er fantastisk og skønt. Primulaer er skønne og meget trofaste. Din snepryd ser ud til at have en fin farve.
    Knus Lisbeth

    SvarSlet
  9. Så skønt så skønt Ulla.....og ja hver dag byder på nye fremskridt i tiden og ih hvor er det godt.

    Knus Dorthe

    SvarSlet
  10. Så flott som det spirer og gror hos deg. Kjempe nydelig primula. De lyser så flott opp når våren kommer.

    Ønsker deg en fin søndag! Klem

    SvarSlet
  11. Tak for jeres søde kommentarer, de blev nydt alle som en.

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.