Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

søndag den 14. april 2013

Endelig i haven

Selvom det langtfra blev den lune forårsdag, som DMI havde stillet os i udsigt, så kom jeg endelig i haven.


Al granbeskyttelse blev fjernet fra roserne, de blev gødet og de første blev også beskåret - dette selvom hverken forsytiaen blomstrer eller Dronningen har fødselsdag. Men det varer ikke længe og med de varslede temperaturer tør jeg godt tage chancen.

Clematis gruppe 3 blev klippet helt ned og alle clematis blev gødet og vandet.

Rhododendronerne blev vandet, gødet og vandet - dette var før at det begyndte at regne....

Nåede også næsten at klippe alle resterende stauder ned og rydde op i bedene, luge mv.

Så nu er havesæsonen sparket godt og grundigt i gang og Malcolm og jeg var garanteret de eneste i haven i miles omkreds, da regnen først kom.

Dagens billeder er blot lidt tulipaner på vej frem i verden og vores skovanemoner, som vi har drevet frem i krukke i drivhuset.


18 kommentarer:

  1. Hej Ulla.Hvor har i været flittige idag.Dejligt endeligt at komme igang i vores haver.Vi er igang med en ny lille pergola,og vil godt have et godt råd fra dig.Hvis du ser mit nye indlæg,så kan du se at jeg skal have nogle clematis og roser til at gro op af rionettet.Og jeg ved jo at du har mange af begge typer.Håber du kan foreslå nogle robuste og rigt blomstrende.Vil også lige spørge dig,hvad du bruger til at gøde.På forhånd tak Knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Det ser godt ud med din pergola, jeg har lagt et lille svar på dit indlæg. Mht. gødning så bruger jeg almindelig "industriel" rosengødning og til clematis NPK gødning, se evt.www.Clematisdanmark.dk

      Slet
  2. Så blev jeg da glad da jeg så dine anemoner....men er de ikke sprunget ud endnu? Mine er ikke, men da jeg så billedet tænkte jeg, at dine var!

    SvarSlet
    Svar
    1. næh.. anemonerne er drevet frem i drivhus. I morgen når jeg skal i Risskoven og løbe for første gang så skal jeg tjekke hvor langt de er.

      Slet
  3. Vi så heldigvis solen et par timer, men varmt var det ikke. Det må da komme.... Vi fik også regn, men først til aftensmaden.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det har været godt med noget regn, vi vil gerne have mere, blot den kunne komme om natten. I dag har det været mærkbart lunere - det går den rette vej :)

      Slet
  4. Så flittige I har været, jeg nåede selvfølgelig ikke noget i haven, men håber at komme i gang i morgen. Jeg har også gødet og vandet mine clematis, det glemte jeg at skrive forleden dag. Jeg så kun solen på Fyn i dag.
    Knus
    Lisbeth

    SvarSlet
  5. Der er så mange fantastiske forårsblomster; men skovanemonerne hører afgjort til helt i toppen.

    SvarSlet
  6. "Lidt tulipaner" er noget af en underdrivelse. Der er lagt TÆT TÆT TÆT, kan jeg se :-) Sikke et flor det bliver.

    Har selv priklet til den store guldmedalje i dag. Roserne må vente til næste weekend.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det blive nok fint nok med disse tulipaner, jeg tør ikke at fortælle dig farven...

      Slet
  7. Ja her har det også været noget øv vejr, så jeg tror også jeg var den eneste i haven heromkring idag ;o).
    Dejligt i har fået en masse fra hånden i dag, og lidt ekstra vand skader nok ikke ;o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var helt sikkert tiltrængt med regnen, men vi higer jo efter noget varme, og jeg synes bestemt at den har været forbi i dag.

      Slet
  8. Hvor har du været flittig. Og tak for påmindelsen om gødning. Det er jeg ikke for god til at huske.

    SvarSlet
    Svar
    1. Næh, jeg kan også komme forsinket afsted med det, men i år er det nu den frosne jords skyld...

      Slet
  9. Skønt at se anemoner.Var ikke klar over, at de er sprunget ud.
    Venlig hilsen
    Bente Holst
    http://benteholst.blogspot.dk/

    SvarSlet
    Svar
    1. Velkommen til:) Jeg tror altså heller ikke at anemonerne ude i skoven er sprunget ud. Vi har snydt og haft dem i krukke i drivhus.

      Slet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.