Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

tirsdag den 23. april 2013

Et'terne er på vej

Selvom alting er forsinket i haven, så er visse ting næsten "normale"...  Jeg konstaterede i weekenden at nogle af clematis i gruppe 1 står med store knopper - det er da en begyndelse og næsten til tiden.

Her er det Jan Lindmark, som jeg ikke har billeder af i blomst endnu.



Og her er det Propertius. Endnu ser den ikke ud af meget, men i løbet af maj vil den åbenbare de mest romantiske lyserøde blomster som ses på de nederste billeder fra sidste og forrige år.
 
Det kan man da godt gå og glæde sig til.





19 kommentarer:

  1. Hej Ulla
    Ja etterne er på vej, det er mine også. Godt jeg ikke havde sat billeder ind af min Jan Lindhardt i dag, den er nået så meget længere, til gengæld har jeg ikke propertius, den ser skøn ud.
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er jeg da glad for at du ikke gjorde:) Det er jo ikke til at hamle op med Samsø-klima!

      Slet
  2. Mine er også så småt på vej. Har 2 alpinaer som plejer at blive fine. Din Propertius er godt nok stor og flot.

    SvarSlet
    Svar
    1. hmm.... den har også mange år på bagen.

      Slet
  3. Godaften Ulla.Den er da bare helt fantastisk din Propertius.Kender du den Snow Queen jeg har købt?det skulle være en toer.
    Rigtig god aften knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jette, ja Propertius er en fin romantisk sag. Nej, jeg kender ikke Snow Queen, men har lige set billeder af den i min clematis bog, den ser skøn ud.

      Slet
  4. Hvor ser de skønne ud dine et'tere - der er virkelig noget at glæde sig til. Jeg har dog ikke én eneste et'ter endnu, men vil utrolig gerne have dem, så jeg også kan nyde det skønne flor. Håber jeg må spørge dig; hvis du skulle anbefalde én af dem et'terne, hvilken én skulle det så være?

    SvarSlet
    Svar
    1. Gruppe 1 clematis er nok heller ikke dem, man først tænker på når man begynder at købe clematis. Det er svært at anbefale en bestemt, synes jeg - for jeg har faktisk kun 3 og der findes jo mange. Jeg har også Frances Rivis, som er lidt klokkeformet og blå, den er meget meget skøn, du kan se den på min clematis side. Ellers læs på clematisdanmark, for der er virkelig meget at vælge imellem. Du viser vel frem, når du har fået købt?

      Slet
    2. Mange tak for dit forslag - Frances Rivis ser jo fortryllende godt ud :-)

      Jo, jeg vil gerne vise frem, når jeg får indkøbt nogle - men allerførst skal jeg have gjort området klart, hvor vi fældede træer og stedsegrønne for et par weekender siden.
      Og så har jeg faktisk seks styks fortrinsvis gr. 3 stående jeg skal have fundet den rigtige plads til. Men det vil jeg vise lidt om, når de kommer i jorden :-)

      Slet
  5. Sikke et syn, når den dækker pergolaen. Superflot.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, det er virkeligt godt, især når himlen er blå.

      Slet
  6. Hej Ulla. Jeg er også helt imponeret over dine lyserøde clematis. Det bliver nok et smukt syn igen i år. De ser ud til at trives dine clematis. Jeg synes, du er ret god, at du kan få dem til at trives så godt. Jeg synes ikke jeg er så heldig med clematis og tør ikke rigtig kaste mig ud i dem. Jeg har dog et par stykker i haven, der gror op af plankeværket og de kommer fint i blomst hvert år!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :) Jeg gør mig umage, men det sker også at nogle går til. Så må man på den igen.Clematis vil gerne have lidt skygge fra en anden plante eller en stor sten ved foden - er du opmærksom på det?

      Slet
  7. Hvor er din Propertius clematis dog smuk! Jeg er ellers meget forelsket i Jackmanii, men denne er her mindst lige så flot.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er en rigtig showstopper når den folder sig ud.

      Slet
  8. En rigtig romatisk dejlig clematis, sådan en stor clematis jeg drømmer om. Mine er alle nyplantede fra foråret, og jeg pisker rundt for at se om der er kommet liv i dem.. har de klaret vinteren ?
    KH
    Marianne

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, tålmodighed er en dyd. Mange af mine clematis har en del år på bagen, men jeg har også små nye pistlinge, som jeg længes efter skal blive store og stærke.

      Slet
  9. Det er et dejligt syn. Måske skulle jeg få kigget efter i morgen? Synes alt går så hurtigt..... Kh Anne Mette

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, tiden flyver afsted, og alligevel synes jeg at det går langsomt ude i haven.

      Slet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.