Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

torsdag den 25. april 2013

Løjtnantshjerte i blomst


Der findes ingen skønnere blomsterhjerter en løjtnantens, og denne her er særligt tidligt ude med sit frieri...

Det er en stikling selvsået plante fra sidste år som har stået i en potte i drivhuset og nu er den da klar til fremvisning :)

Ude i bedet er sekundanten ikke helt så langt fremme i geleddet og i det hvide bed står også en kammerat, som kæmper for at komme frem.


 



Dem må I hilse på når de er klar.

13 kommentarer:

  1. Åh, hvor er den fin, jeg glæder mig virkelig til at de springer ud. Har du selv stået for stiklingen, er det bare sådan ligesom alle andre stiklinger ? For så må det vist prøves ;) Kh Anne Mette

    SvarSlet
  2. De er det yndigste af det yndigste (grammatisk helt hen i skoven).
    Her går jeg også og kigger til mine hver dag - de er langt fremme men slet ikke nær blomstring endnu - så dejligt at bade øjnene i dine :o)

    SvarSlet
  3. Nej det varer også længe endnu her hos os, inden der er løjtnantshjerter. Jeg tror ikke en gang mine er så langt som dine i bedene, så her kom du først :)
    Knus
    Lisbeth

    SvarSlet
  4. Løjtningshjerte er så skøn. Det varer dog lidt før de kommer frem!

    SvarSlet
  5. Jeg satte en lyserød i mit skovbed sidste år, og tror nok jeg kan se spidsen af den. Ellers har jeg den nye hvide. Elsker dem og håber de vil blomstre som din.

    SvarSlet
  6. Hej Ulla.Løjnantshjerte er bare så smuk og yndefuld.Købte en hvid sidste år og håber den snart vil vise sig.
    Rigtig god aften knus Jette

    SvarSlet
  7. Hej Ulla - løjtnantshjerte er helt klart en af mine farvoritter, især den hvide. Jeg venter også tålmodigt på at mine begynder at sætte gang i væksten ;o)
    Dejligt du kan nyde din stikling i ventetiden ;o)

    SvarSlet
  8. Kære Anemone,
    Tænk sig at man kan lave stillinger af løjtnantshjerte! Det anede jeg ikke! Det må straks prøves. Tænker, at jeg vil købe en god stor plante på planteskolen og så klippe i den - mon det duer?
    Også jeg er vældig begejstret for den hvide, men den lyserøde er og bliver en klassiker!
    Kærlig hilsen Mathias

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Mathias, undskyld... jeg har simpelthen misinformeret her, det er ikke en stikling, men en lille ny selvsået plante, som kom op i en potte og har overvintret i drivhuset. Hvad tænkte jeg dog på, da jeg skrev stikling!

      Slet
  9. Jeg er nu mest til den model du viser frem i dag. Den lever virkelig op til sit navn...med løjtnanten og hans hjerte. Den er så yndig i farverne. Hvordan har du lavet din stikling? For jeg kunne da godt have brug for den rundt omkring i haven, så hvis du har en sikker opskrift, ville det være skønt .....

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg ville også nødigt vælge, men skulle jeg kun have én så må det klart blive den lyserøde. Mht. stiklingen, så gentager jeg lige min besked her, som Mathias også fik:
      Undskyld... jeg har simpelthen misinformeret her, det er ikke en stikling, men en lille ny selvsået plante, som kom op i en potte og har overvintret i drivhuset. Hvad tænkte jeg dog på, da jeg skrev stikling!

      Slet
  10. Hvor blev jeg glad da jeg så dine fine hjerter :) Mine er slet ikke kommet op af krukken endnu.

    SvarSlet
  11. Hvor har du en dejlig blog, man kan jo kun blive i godt humør, når man læser dine indlæg:) Hav en god dag.

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.