Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

torsdag den 7. juni 2012

Regndråber på min vej

I morges blev jeg helt glad da jeg så at det har regnet i nat. Haven trængte voldsomt til noget vand og jeg måtte lige en morgenrunde for at inspicere.

Hvor meget det har regnet her, har jeg ingen anelse om, men her er de dejlige vanddråber foreviget...


... tænk at man kan blive glad for regnvejr.






Rosen Queen of Sweden går en fantastisk ny sæson i møde:



Da jeg kom hjem fra arbejde kl. 17.30 skinnede solen (det har den faktisk gjort meget af dagen) og nu så her sådan ud    (kan man mon kalde det "før" og "efter" billeder...)



Jeg elsker nu solskin...





Hanne... de fine geranium Rose Clair, som jeg fik af dig, er kommet rigtig i blomst - er de ikke bare yndige? De stråler om kap med solen, hvor er jeg glad for dem.


.... ham her stråler ikke om kap med solen, han lå og sov og blev noget "misfornøjet" over at jeg forstyrrede med cameraet.


Har I også fået lidt regn til jeres tørstende haver?

13 kommentarer:

  1. Complimenti! Delle immagini davvero piacevoli :)

    Un saluto.

    SvarSlet
  2. Hej Ulla. Det var godt nok nogle flotte og gode billeder. Der kom kun lige lidt pistregn i morges, så her er der stadigvæk tørt og vi må ud med vandkanden. Jeg håber, at temperaturen vil stige nogle grader og jeg har intet imod noget regn heller! Jeg er også helt vild med din geranium, som du har fået, den har en fantastisk farve.

    SvarSlet
  3. Skønne regnvejrsbilleder du har taget :-) Og rose clair er rigtig fin og en flittig blomstrer. Jeg har den eller én næsten magen til og den blomstrer fra nu og gennem hele sæsonen. Den vil jeg ikke undvære i haven.
    Vi har fået lidt regn sådan hist og pist, men kun til at slukke planternes værste tørst. Vi kan sagtens bruge meget mere.

    SvarSlet
  4. Her fik vi også lidt regn igår aftes og nat - men jorden kunne nu godt bruge lidt mere, det er usædvanligt tørt.
    Smukke billeder af regndråberne :o)

    SvarSlet
  5. Hvor er du heldig :) vi har ikke fået en dråbe:( Rose Clair er bare så dejlig kan godt forstå du er glad for den. Hvor blev jeres "sø" flot.
    Hvad ligner det at forstyrre katten i dens søvn ;D.
    Kh. Margrethe.

    SvarSlet
  6. Skønne før og efter billeder - kan man da godt kalde dem - smukt med regndråber på blade og blomster. Skønt med Rose Clair - den er SÅ god til at kvæle skvalderkål!! Så den elsker jeg også......

    SvarSlet
  7. ½ mm det var det blev til, så det var stort set ingenting. Men dine billeder er flotte både med regndråber og i solskin :o) Dine dagliljer er tidlige, mine blomstrer ikke endnu. Din Gladys blomstrer også kan jeg se.
    Jeg kan godt genkende variegata :o)

    SvarSlet
  8. Fantastiske billeder, valmuen er jeg absolut IKKE misfornøjet med! ;o)
    Jeg opdagede et par regndråber der stadig hang på rækværket på terrassen til morgen, men bede og selve terrassen var allerede tørre igen, - så mon ikke vi stadig skriver ca. 4½ dråbe regn her.

    SvarSlet
  9. Jeg har også danset regndans hele dagen. Den smule vi fik i går forslår som en skrædder i h.......
    Det ser rigtig flot ud med vanddråber på planterne.

    Havehilsen
    Ole

    SvarSlet
  10. Kære Ulla. Først her til morgen har vi fået lidt vand.......og du er nu "skyld" i, at jeg meget tidligt om morgen render rundt i haven i tøj, der kun skal ses af mig og tager regnvejrsbilleder. Hvor er de flotte de billeder og skønne solskinsbilleder også. Den lille storkenæb er vel nok flot.

    Ha´ en skøn dag.

    Kh Lise Lotte

    SvarSlet
  11. Mon du så også vågner glad her til morgen? ;O)
    Flotte dråbe billeder. Så frodigt der er hos jeg!

    SvarSlet
  12. Flotte regnvejrsbilleder - godt med lidt regn, men når det som nu bare er gråt og koldt, og der ikke rigtig kommer noget vand, æv, så ønsker jeg mig sommervejr :D

    SvarSlet
  13. Det ser da super ud, både ´mine´ Rose clair og alt det andet.

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.