Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

lørdag den 2. juni 2012

Junidag med blandet vejr og hvidt indslag i det lyserøde...

Da jeg havde drukket morgenteen ville jeg lige et smut i haven og tage et par billeder.

Det gik hurtigt.... for der så sådan ud:



5 minutter senere fik vi et gevaldigt haglvejr, som bl.a. så således ud:























Det "hvide bed" får en helt ny dimension...



Men solen skinner igen, det er bare så skønt med solskin, selvom det er køligt.
I får lige flere billeder i den lyserøde kategori:



Rosen Frülingsduft er sprunget ud og står med 100-vis af knopper, det bliver et "flowershow"...




Akelejerne står også flot - svære at fotografere i blæsevejr...




.... og så lige Multi Blue clematis igen...



Fortsat god weekend


19 kommentarer:

  1. Hej Ulla.Åh! den rosa lupin er da ikke til at stå for.Hvis du tager frø af den,kan jeg så "tigge" nogle?De havde den ikke på min planteskole.Har også en multi blue,men min står i drivhuset,hvor den når at blomstre 2 gange.
    Rigtig god weekend til dig Jette.
    P.S.skal i frederiksberg have til MIT HJEM ER MIT SLOT,håber det holder tørt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Glæder mig til at høre mere om din udflugt til Frederiksberg Have.

      Jeg har ikke prøvet at tage frø fra lupiner før men vil helt sikkert prøve - du kommer på en lille seddel på min opslagstavle :)

      Slet
    2. Hej Ulla.Har lige lave et indlæg fra udstillingen.
      Det var en dejlig tur med godt vejr og mange
      mennesker.knus jette

      Slet
  2. Nå det var jeg der fik af den sky, det gør ikke noget, hvis det kun var hagl, det kan jeg godt undvære. Her blæser skyerne lige forbi.
    Frülingsduft er en skøn rose med en skøn duft, den har jeg også.
    Skønne lupiner, hvad er det hvide ved siden af lupinen?
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi fik slet ingen regn, det klarede op efter haglbygen... Det hvide er en nyindkøbt Verbascum (kongelys), som hedder "Flush of white". Jeg har allerede fortrudt at jeg ikke købte et par stykker mere - må se i Kolding.

      Slet
  3. Mye vakkert i hagen din! Ser at værforholdene er ganske like her og "over dammen" i dag! Litt for kaldt etter min mening- hos deg har akeleiene og til om med en rose! begynt å blomstre- her må vi vente ennå en stund: men så har jeg jo noe å se frem til. Smil!
    God Helg!
    Mvh Monica

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for din hilsen. Ja, mon ikke vejret er nogenlunde det samme, men koldt er det i hvert fald.

      Slet
  4. Det ligner næsten april vejr, men hvor er din have allerede flot og frodig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak:) Pludselig er det gået meget stærkt.

      Slet
  5. Virkelige dejlige billeder og dine lupiner og akelejer er så bedårende. Wauw siger jeg bare.

    Ha' en dejlig aften.

    SvarSlet
  6. Skønne billeder. Her kom der ca. 2 dråber regn. Alting tørster efter vand, så jeg får snart meget store overarme af alt det vanderi. Mine lupiner blomstrer også så smukt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Du må sandelig få vandet ordentligt igennem før du rejser til London :)

      Slet
  7. Åhhhh, søde Ulla, Nu har du IGEN lavet et indlæg, jeg bare MÅ ind og nyde et par gange.

    DIn side er sådan en, jeg går ind på, når mit humær er nede pga. det skøre hoved og den slunkne energi. Og når jeg så har nydt og nydt, så har jeg det en smule bedre.

    Tak.

    Og så det med vejret. Hvor er det nogle lækre billeder med din glade have og de truende skyer!

    Jeg synes du er en fabelagtig fotograf med en vidunderlig have at fremvise. Der er hele tiden noget, man ikke synes, man har set!

    Byd nu søndagen velkommen, nyd den og hyg i det jyske.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, søde Marianne, hvor er jeg glad for at kunne bidrage til lidt "solskin" hos dig. Jeg tror at vi gensidigt inspirerer hinanden på bedste vis. Tak for roserne :)
      knus.

      Slet
  8. En helt fantastisk himmel du fik taget der!! Vi fik også glæde af både hagl og regn på vores plantebyttedag i Gladsaxe's Havevenner! Men det er jo nogle seje quinder, der ikke lader sig gå på af lidt uvejr, så vi fortsatte i fin stil.
    Det er nogle skønne billeder, fra din have - og som du ved er jeg vild med din stil!
    Skønne planter I har i haven!

    SvarSlet
  9. Dramatiskog poetisk på en og samme gang :0) Det ser super skønt ud her i starten af Juni ;0)

    SvarSlet
    Svar
    1. ... dramatisk er vist det rigtige ord - det gik så hurtigt.

      Slet
  10. Altså det vejr - det er bare for mærkeligt :)
    Dejlige billeder fra din have, og lupinerne er da ret så lækre ;)

    Ha en go aften...

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.