Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

søndag den 24. juni 2012

Livet ved dammen

Vand i haven er godt for mange ting.

Det tiltrækker mange dyr, både katte, som vil fiske lidt foder.... og så fugle som vil bade og pjaske rundt i eget tempo. En del insekter, som ikke sådan lader sig fotografere, og så selvfølgelig frøerne... 

Hver gang jeg står ved kanten af dammen, forundres jeg over hvor mange frøer, der er.

Et rent mylder.

De stiller sig skam ikke op og poserer, men sommetider kan man dog nå at "fange" dem på en sten.

Her kommer billeder fra livet ved dammen fra den forgangne weekend.

Se lige bort fra den grønne farve i den store dam - vi skal have den renset inden længe. På den anden side, med den mængde regn, der er kommet de sidste par dage, så er det nok blevet lidt "fortyndet"




Jeg elsker de gule dagliljer ved dammen. De står så godt til de blå og lilla farvepletter og det grønne løv ...
(og det grønne vand, he-he)





Hele to frøer på samme billede...


Jeg håber da Fru Friis læser med...


Endnu en gang aftenstemning, her fra en solskinsaften. Sjovt som motivet ændrer sig om der er sol eller overskyet.


 Du kan læse mere om tilblivelsen af dammen (den nyeste) her.

14 kommentarer:

  1. Så vakkert det er ved dammen din ,nydelige blomster og planter.
    Jeg kunne greid å sitte stille å bare se noen timer der ja.

    Fine bilder ,ha en bra ny uke.
    Marit.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :) Vi nyder meget at sidde ved dammen når vejret er til det.

      Slet
  2. Hvor ser det skønt ud ved jeres dam, selv i regnvejr er det flot, det er der så meget andet, der ikke er. Dejligt med alle de frøer og dagliljerne er fine der på kanten. Jeg har hørt, at man ikke kan undgå, at dammen bliver grøn en gang i mellem, mon ikke det var Malcolm der sagde det :o) så pyt med det, bare der er liv i den, og det er der, kan jeg se.
    Knus
    Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg tror godt man næsten kan undgå at dammen bliver grøn, men det kræver lidt udstyr og god rensning af dammen jævnligt.

      Ja, dejligt med liv i dammen, selvom man godt kan blive forskrækket en gang imellem.

      Slet
  3. Du verden så flott dam du har i hagen! Her var det virkelig frodig og fint!

    Ha en fortsatt fin søndag. Klem

    SvarSlet
  4. Hej Ulla. Hvor ser det godt ud. Jeg lagde slet ikke mærke til det grønne vand, fordi der var så meget at kigge på rundt om også. Det er nogle gode planter I har valgt og du har helt ret i, at den gule daglilje er prikken over i'et. Farven passer rigtig godt ind i det hele. Det var også fine billeder af frøerne, de ser fredelige ud, når man ser dem på billeder, men jeg bliver altid så forskrækket,når de pludselig hopper afsted!

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi er også godt tilfredse, det kan godt se lidt bart ud først på sæsonen, men planterne vokser hurtigt til. Jeg er meget glad for den gule daglilje, men tænker også at lyserøde dagliljer vil være flotte andre steder i haven.

      ja, man kan godt blive frø-forskrækket... :)

      Slet
  5. Kære Ulla. Øjjj hvor er det flot. Sådan en ville jeg også gerne have, men vores have er ikke så stor, så jeg nøjedes.....med en murerbalje...ikke så mange frøer der. Men dyreliv alligevel. Dit er meget meget smukt også selvom det er grønt :)

    Ha´ en dejlig dag.

    Kh Lise Lotte

    SvarSlet
    Svar
    1. "Smiler" - lidt kan jo også gøre det, Lise Lotte. Jeg er meget glad for vores dam, selvom det er Malcolms værk og projekt. Man skal ikke tænke på hvor mange planter [roser] man kunne have på samme plads. Vand er meget berigende i haven.

      Slet
  6. Der er meget smukt rundt om din havedam. Dagliljerne er skønne.
    Jeg lagde nu heller ikke mærke til det grønne vand før jeg læste billedteksten ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. ... måske skal man ikke fremhæve det man selv synes er lidt kedeligt ved sagen, så... men tak Ina.

      Slet
  7. Hej Ulla Flotte billeder fra jeres dam,med de smukke gule dagliljer.
    Er det ikke er stort arbejde at passe sådan en dam?
    Regnvåd hilsen Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Dagliljerne ER fantastiske og så kommer de så tidligt, som noget af det første og længe før hosta. Jo, det er et pænt arbejde at passe dammen, men Malcolm kan egentlig godt li' det.

      Slet
  8. Det er så dejligt med vand i haven. Jeg kan godt forstå i nyder både vandet, planterne og dyrelivet ved jeres bassiner :-)

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.