Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

tirsdag den 12. juni 2012

Frühlingsduft

Den skønne rose Frühlingsduft har blomstret i mange dage nu, og der er en berusende duft ved terrassen, hvor den står med 3 store eksemplarer.
Der er en lille-bitte-smule Alchymist over dens farver - ikke på nogen måde det samme - det ved jeg - men alligevel en lille tilsnigelse...   (jeg ville så gerne have en Alchymist, ak - men hvor henne er der plads....)





Billedet yder den ikke fuld retfærdighed, men det var det bedste jeg lige kunne tage her i eftermiddags.




Det var ellers dejligt med solskin i dag efter den heftige regn, vi har fået. Nu stråler alting igen.

24 kommentarer:

  1. Sikke en dejlig rose!!!
    Den har jeg aldrig rigtig kigget nærmere på. Og det kunne jo godt være jeg skulle det ;-)
    K.Gro

    SvarSlet
    Svar
    1. Den må lige være noget for en rosoman som dig :)

      Slet
  2. Det var nogle rigtig skønne billeder af en af mine yndlinge. Jeg har syv af dem på min gårdsplads, og de har blomstret længe nu. En fantastisk rose :-))

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg kan lige forestille mig en duft og et SYN hos dig. Det er en fantastisk rose.

      Slet
  3. Sikke en fryd med velduftende og velblomstrende rose - jeg synes den er skøn og sidder og ønsker at der var en "duft-knap" på tasteturet :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Den er meget skøn, og remonterer en lille smule.

      Slet
  4. Den er da også sød - den matcher så fint med den gule benved!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak - ja, det har jeg egentlig ikke tænkt på at den gør, men det ser jeg også nu :)

      Slet
  5. Hvor er den skøn din rose. Ja, det med pladsen kender jeg også, og nu skal vi snart på tur til Jylland igen. Der ryger helt sikkert noget med hjem, og hvor skal det plantes? SUK! Det er vist det man kalder et rigtigt luksusproblem :)

    SvarSlet
    Svar
    1. helt sikkert et luksusproblem, men derfor kan vi jo godt få "hovedbrud". Vi render måske endda i hinanden igen til Garden Party'et...

      Slet
  6. Hej Ulla.Der er ikke noget som velduftende roser.Og din ser da skøn ud.Kender den ikke,men har selv gang i et par New daun klatreroser som jeg sætter min lid til.God dag Jette

    SvarSlet
  7. Ja den er skøn og duften ahhhh :o)

    SvarSlet
  8. Hvor er den dog smuk.
    Ha´ en god dag.

    SvarSlet
  9. Hej Ulla. Det var godt nok en fantastisk rose. Jeg er helt vild med farverne og kan forestille mig duften, som også må være helt fantastisk. Jeg glæder mig sådan til at mine springer ud, det er lige op over. Jeg har dog ikke denne rose, men en del andre og de er allesammen i knop og har det fint!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Birgitte, jeg glæder mig til at se dine roser - husk at tage masser af billeder :)

      Slet
  10. hmmmm, jeg må ud og tale med mine roser, selvfølgelig uden at stresse dem ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. ja, du må liste lidt med dem. eller bede om solskin, så skal de nok springe ud.

      Slet
  11. Sikke en skøn rose jeg mangler også en duft knap ;o)

    SvarSlet
  12. Dejlig rose. Jeg har den faktisk også, men......... Jeg købte tre, som jeg plantede i skel mod naboen. Ikke særligt gennemtænkt, for ret hurtigt blev de overgroet af andet. Nu har jeg en tilbage, som står og venter på rette plads. Men nu fik du mig i det mindste til at huske på, hvor værdifuld den faktisk er.

    SvarSlet
  13. Skøn rose du har. Alchymist er da nem at presse ind :) den har jo lange nøgne ben, den fylder jo kun i højden ;D.

    Kh. Margrethe.

    SvarSlet
    Svar
    1. ... du síger noget :) Ja, men jeg har den også på"tegnebrættet" til senere.

      kh Ulla

      Slet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.