Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

mandag den 11. maj 2015

... hjemme igen



Efter en skøn haverejse i England måtte vi bare rundt med cameraet i egen have.
(alle billederne er taget søndag middag).

Man kan rigtigt se hvor meget der sker i haven på bare en uge, helt overvældende.

Det hvide bed står i al sin pragt lige nu og det bliver vist ikke flottere end det er nu. Ja, undskyld at jeg praler, men jeg er altså umådeligt godt tilfreds med udviklingen i lige netop det bed.







Rigtigt mange af tulipanerne er nu sprunget ud, kun nogle få af den sene slags er endnu lukket til i blomsten.




Kenzo-kassen står og blærer sig ude i indkørslen - ja, det er da et fint blikfang til forbipasserende.




Kenzo-kassen står ved siden af den mørke Acer i krukken og bedet med Susan-magnolien og de smukke Blue Diamond tulipaner.






















Der er også kommet mere farve rundt om dammene, snart vil alle hosta-planterne kommer helt frem og folde deres smukke blade ud.








Søjle-kirsebærtræet er sprunget ud og også clematis Francis Rivis, som gror op i dette træ.
Jeg viser billeder af det hvert år, og billederne er sikkert næsten ens, men jeg bliver så glad om hjertet når jeg ser dette syn.




Clematis Jan Lindmark er også helt udsprunget nu.




Og den skønne Propertius stærkt på vej:



Enkelte rhododendron er også i blomst:


Furnival's Daughter:



Flere tulipaner, det første billede er Greenland:




Det var lidt fra min have lige nu.

Om få dage begynder reportagen fra vores Englands-havetur - så hæng på hvis du vil se England i forårshumør.



17 kommentarer:

  1. Jeres have er da helt fantastisk. Kan godt forstå du er stolt af det hvide bed. Kenzokassen er helt forrygende. Glæder mig til at komme på rejse.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var i hvert fald spændende at komme hjem og besigtige egen arealer igen :) Tak :)

      Slet
  2. Man må godt prale, hvis man er tilfreds med sit bed. Der sker utroligt meget på en uge i denne tid. Godt jeg kun skal være væk en dag en gang imellem
    Flotte tulipaner jeg glæder mig til at se det hele.
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. ... og jeg glæder mig til at vise frem :)

      Slet
  3. nøøøøj, ja der er da noget at "prale" af - sikke nogen kønne tulipanfamilier du har .... så er det ikke så slemt at komme hjem fra Englands smukke haver, når du har så fin en have selv.

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej, det var ganske dejligt at komme hjem til egen have, omend den er noget "small-scale" i forhold til hvad vi så i England.

      Slet
  4. Godmorgen Ulla :-)
    Pral du bare for dèt ser rigtig godt ud!! - og så kan jeg rigtig godt lide din kenzo blanding :-)
    Glæder mig til at se jeres rapportage fra England!!
    K.Gro

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, søde Gro - jeg er selv aldeles pjattet med både hvide bed og Kenzo-kassen - dejligt når eksperimenterne lykkes.

      Slet
  5. Wow, så underbart vackert. Det har inte kommit lika långt här, några tulpaner har slagit ut. Klematisarna är så fina.
    Din vita rabatt är förtjusande.
    Ha det bra! Marika

    SvarSlet
    Svar
    1. Dejligt at du kunne lide det, Marika :)

      Slet
  6. Hej Ulla.Det var da et dejligt syn at komme hjem til.Dit hvide bed ser bare godt ud.
    Og dit Kenzo bed er bare helt forrygende.
    Os havefolk har da SÅ meget at glædes over i denne tid.
    Dejlige billeder.......................og glæder mig til endnu flere fra jeres havetur.
    God dag knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er næsten en skam at man er nødt til at gå på arbejde... jeg kunne mageligt arbejde og nyde haven hver dag.

      Slet
  7. Hvor ser det dejligt og frodigt ud.

    SvarSlet
  8. Hej Ulla. Velkommen hjem. Dine bede ser smukke og frodige ud. Det hvide bed er jo helt i topklasse og så er jeg også vild med kenzokassen. Det ser bare godt ud. Jeg glæder mig til at se billeder fra England.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak - jeg er da også helt stolt og meget glad for det hele.

      Slet
  9. Hej Ulla, sikken en "velkommen hjem" samling der ventede på dig hjemme i dit eget lille haveparadis. Dit hvide bed er så smukt, og den Kenzo kasse er da noget af en showstopper, sammen med Magnolien og og den fine Acer giver det et fantastisk billede. Jeg kan tænke mig du ikke kunne komme hurtigt nok ud af bilen og rundt i haven da i kom hjem.
    Din søjlekirsebær er meget smuk, jeg leder efter træer i øjeblikket der ikke fylder for meget i min lille have og den kunne da være helt fantastisk.
    Masser af havehilsner fra Linda

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er altid spændende at komme rundt og se haven når man har været væk i mere end et par dage. Nu var det mørkt da vi kom hjem, så vi måtte ud søndag morgen og se det.
      Søjlekirsebærtræet er meget slankt og utroligt smukt når det blomstrer. Resten af året er det bare "almindeligt" at se på. Tak for din side kommentar.

      Slet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.