Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

mandag den 25. maj 2015

Curly Sue og en masse andet fra haven


Vi tager lige et afbræk i vores virtuelle Englandstur....  Så jeg kan vise lidt fra egen have lige nu.


Curly Sue er en sen, frynset skønhed, som jeg så i Pashley Manor og blev totalt forelsket i. Jeg havde faktisk helt glemt at jeg i efteråret havde sat løg af denne tulipan i egen have, så I kan nok forestille jer min glæde da jeg fandt ud af at Curly Sue også er i min have og de blomstrer nu.



Flere billeder fra området omkring dammen, hvor bronzeblad og hosta har travlt lige nu.


I krukken har vi plantet chokoladeblomst.


På stenmuren over til naboen blomstrer blåpuder og og andre stenbedsplanter - det er herlige farver, der rigtigt lyser op oven for det hvide og gule bed.



...  som jeg liiiige må vise lidt flere billeder fra, da det stadig står utroligt smukt.





Angelique tulipaner sammen med lupiner og biskophat i tøsebedet overfor bronzebladene:




 Ved morgenmadsterrassen blomstrer Jan Lindmark ufortrødent.


... lige over for Propertius, som nu er på sit højeste.
Jeg vil lege med cameraet og tage nogle gode nærbilleder til jer en af dagene.



En lille ny heuchera "Delta Dawn" som jeg købte ved besøget hos Tante Grøn.
Den er plantet i flammebedet foran drivhuset.


Det "nye" rhododendronbed begynder at blomstre.


Pfauenauge
Flava


Azalea "Mollis":



På hegnet ved terrassen er en kæmpestor clematis Montana Rubens ved at begynde sin blomstring.
Den kommer jeg også til at vende tilbage til.


Tulipan "Greenland" - det er de i hvert fald købt som, men jeg anede ikke at de var SÅ pink. 
OG rhododendron "Furnivals Daughter".




Tulipan "Blue Diamond" og vårflox "Clouds of Perfume", står i bedet ved indkørslen.



Herligt med en ekstra fridag  - så god 2. pinsedag til jer alle.


25 kommentarer:

  1. Kære Ulla. Det er da vildt så flot en have du har. Sikke en masse skønne blomster, der er i gang hos dig. Meget mere end her hos mig. Du har altså en flot have. Knus Lise Lotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :) Ja, jeg er meget glad og stolt af min have lige nu :)

      Slet
  2. Hej Ulla tak i lige måde. Det ser super skønt ud i haven:-)
    Hvad hedder den lysegule cremede tulipan? Den ser rigtig lækker ud :-)
    K.Gro

    SvarSlet
    Svar
    1. Desværre, Gro - jeg har ikke ordentlig system i alle mine tulipannavne, og jeg kan simpelthen ikke finde navnet på denne.

      Slet
  3. Hej Ulla.Vidunderlige billeder fra jeres skønne have.Der er bare dejligt frodigt.Ohg hvor det gror hos jer.
    Dine klematis er bare fantastiske.
    Mine Greenland tulipaner ser bestemt ikke sådan ud som dine.
    Bronzeblad og hosta er også et hit hos mig.
    Også rigtig god 2 pinsedag til jer begge knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej igen.Prøv lige at se mit indlæg i dag...................jeg viser mine greenland tulipaner.
      Har lige været ude og tjekke mit skilt.
      Men nogle gange er der jo forkerte øg i poserne.
      Knus Jette

      Slet
    2. Ja, mine ligner ikke Greenland. Jeg forsøger mig da bare igen til næste år :)

      Slet
  4. Det ser flot ud i jeres have, endnu flottere end da vi var der. Det hele er en succes, men dammen slår alt, tror jeg og så lige Propertius :) Jeg har i øvrigt også den tulipan, som så åbenbart skal hedde Greenland, du har ret, den ligner ikke, jeg må se, hvad min hedder, mon ikke jeg har gemt posen.
    Det var en skøn overraskelse med tulipanen Curly Sue, jeg kan godt forstå, at du blev glad.
    Knus Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for det - vi er meget glade for det hele, og Malcolm jo godt tilfreds med dammen og området der. Jeg vil da forsøge mig igen med Greenland tulipaner.

      Slet
  5. Der er meget dejligt der blomstrer i jeres have. Mine Greenland tulipaner ligner fuldstændigt dine. Lækre rhodoer, men azalea Mollis er også skøn. Dine clematis er helt forrygende. Min Montana er også i fuld sving og den dufter af vanilje. Curly Sue må på ønskelisten.

    SvarSlet
    Svar
    1. Man kan nemt overvældes i disse uger - alting går så stærkt og man elsker bare sin have.

      Slet
  6. Nøøøøi altså, hvor er det fint, kunne du dog næsten nænne at tage væk fra din have.

    SvarSlet
  7. Hej Ulla

    Ja, Greenland ser ok ud - det lange forår har måske givet endnu større farvemætning - og kameraet resten;)
    Det ser dejlig frodigt ud i jeres have.

    Ha en dejlig aften

    SvarSlet
    Svar
    1. Måske er det forklaringen - vi får se til næste år. Tak :)

      Slet
  8. Så fint det blommar hos dig, tulpanerna är fantastiska. Curly Sue och Angelique, hamnar på min inköpslista.
    Ha det fint! Marika

    SvarSlet
    Svar
    1. Man kan slet ikke få for mange tulipaner, så der er også en tulipanliste hos mig :)

      Slet
  9. Hej Ulla
    Smukke smukke billeder du viser fra din utrolig smukke have - det er jo en helt fornøjelse. Hvor er det en god ide at sætte Angelique sammen med biskophat den ide tror jeg altså jeg vil stjæle - hvis det er ok med dig ;0) Hvad er det for en kridhvid dobbelt tulipan du har ? den er meget smuk og fin sammen med den råhvide.
    God aften.
    Mange hilsner
    Anita

    SvarSlet
    Svar
    1. Nap du bare den - her er det faktisk lidt tilfældigt, men heldigt :)
      Den hvide dobbelte tulipan kunne godt være Exotic Emperor, men er ikke helt sikker. I lige måde.

      Slet
    2. Tak for det :0) det vil jeg huske til efteråret.
      Nej det er altså ikke Exotic Emperor !
      God dag.
      Mange hilsner
      Anita

      Slet
    3. Hej Anita, jeg har tjekket i min notesbog og er ret sikker på nu, at det så er en dobbelt Mount Tacoma, som jeg også købte i efteråret. Hvad siger du?

      Slet
  10. Jeg synes at det er perfekt med et afbræk i englandsturen, så vi kan se jeres smukke have. Jeg har også Curly Sue, Blue Diamond og Angelique - det er fantastisk smukke tulipaner, men det er dine dobbelte hvide og de sartgule du har altså også:-)
    Det nye rhododendronbed er flot i sammensætningen og farverne sammen med den mørkbladede Heuchera.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak - hvor dejligt at høre fra én der selv har en utrolig smuk have :)

      Slet
  11. Hey
    Har også købt greenland tulipanløg i Bilka sidste efterår... mine ligner dine og i følge google, så tror jeg at det er Viri Chic de har puttet i poserne i stedet :)

    er selv blevet vild med de frynsede og curly sue står godt sammen med de mørke tulipaner.... har den og så Lambada som har givet mig mod på flere orange tulipaner i haven til næste år
    K.H
    Michael

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Michael, tak for din kommentar. Jeg tror da, at du har ret - det kunne være Virichic. I øvrigt er jeg faktisk vild med tulipanen og den står godt der, så skidt med at det ikke blev Greenland.
      Men hvor er det sjusket som man jævnligt får et andet udkomme af tulipanerne end det, man tror at have købt.

      Slet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.