Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

tirsdag den 24. september 2013

Solhat Magnus

Forleden viste jeg solhatten Baby White Swan.

Den er nu ikke den eneste solhat, som stadig pryder haven. Næh... vi har to store klumper af helt almindelig purpursolhat Magnus, som har blomstret i ét væk siden begyndelsen af august.

Jeg har lige været i fotoarkivet og finde de første billeder af solhatten fra i år og den 1. august tog jeg dette billede:



I går tog jeg dette billede...   Så er der alligevel sket noget. Solhatten har faktisk også sået sig selv, i hvert fald har jeg observeret små nye baby planter, det er bare dejligt.


I dag er det en fantastisk sensommer eftermiddag og jeg måtte bare ud med cameraet og forevige de skønne og meget fotogene solhatte igen.

Undskyld billed-spam...



I den anden ende af haven har vi også solhatte - her er det "Southern Belle" som stadig står strunk, men lettere afbleget. Historien er den samme her, den har blomstret i ca. 2 måneder.



Jeg kan godt forstå at solhatte er en populær størrelse og et samlerobjekt for mange.


10 kommentarer:

  1. Billedspam... nej da, ikke når det er af sådan en smuksak :o)
    Utroligt at de har blomstret så længe, klart at den er så populær :o)

    Ha en go aften...

    SvarSlet
  2. Ja I har store og smukke solhatte, det kan jeg skrive under på. Mine selvsår sig også helt vildt, men det er vi bare glade for. Solhatte er bare skønne og længe blomstrende, mine står også endnu og endda med nye blomster.
    Knus Lisbeth

    SvarSlet
  3. Ja det er en dejlig plante både i hvid og purpur og sikke en stor klynge du har af Magnus - virkelig skønt:o)

    SvarSlet
  4. Hej Ulla.Smukke-Smukke solhatte.Min første solhat købte jeg hos Staudefeen sidste år......nemlig Green Jewel.......som CD skriver om idag.......og som jeg viser i mit indlæg fra bloggertræffet i Lyngby.Har også White Swan.....men kan da godt se at jeg må have Magnus.
    For det er da forrygende som den har formeret sig hos dig.
    God aften knus Jette

    SvarSlet
  5. Det er lige sådan et flor jeg for mit indre blik ser i det bed, vi netop er ved at lave. Jeg må kigge herind, når jeg synes det ser lidt bart ud hos mig.

    SvarSlet
  6. Sikke nogle dejlige billeder - jeg elsker solhatte, men har desværre ikke nogen selv. Det må der rådes bod på næste år :)

    SvarSlet
  7. Solhatte er absolut skønne og det er skønt at de er så villige til at frøså sig... :o)

    SvarSlet
  8. Solhatte kan da aldrig blive spam ;-) Vi har også blomstrende Magnus her hos os. Dejligt!

    SvarSlet
  9. Solhatte er virkelig en skøn blomst, desværre har jeg ingen. De gror ikke hos mig. Eller også har jeg været uheldig. Men så kan jeg jo kigge med hos jer der har dem i kæmpeklynger.

    SvarSlet
  10. Jeg har også solhatte flere steder, og de sår sig også flittigt! Man skal bare være opmærksom på, at de får sol nok!

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.