Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

lørdag den 21. september 2013

Roser i september

En af grundene til at jeg er så pjattet med roser, er at de remonterer - gentager blomstringen efter hovedblomstringen i juli måned. I hvert fald de fleste af mine roser.... og her er især de engelske (Austin) roser geniale.

I øjeblikket er der blomster i næsten alle mine roser, dog ikke så massivt som i juli måned, men i hvert fald nok til at nyde og glædes over.

Her er et udpluk af nogle af dem:

Comte de Chambord
Ingrid Bergmann


Jacques Cartier er endelig kommet i blomst igen, og der er en del knopper

Rose de Rescht

Ilse Krohn Superior


Lady Emma Hamilton er nu plantet i sin nye krukke
 

Overfor står Crown Princess Margareta
De to "damer" pryder terrassen i øjeblikket


Scepter'd Isle


The Alnwick Rose
 I det blå bed blomstrer denne Digitalis, sået fra frø i foråret - heldigt at den allerede blomstrer.
























Vejret bliver havevejr i dag, og når jeg om lidt har overstået indkøbene, så er jeg at finde i haven.

God weekend til jer:)

13 kommentarer:

  1. Hei
    Kjempe nydelige roser du fortsatt har i blomst. Så flott med slike planter, som sprer hageglede langt ut i september.

    Ønsker deg en fin lørdag. Klem

    SvarSlet
  2. Hej Ulla. Utroligt flotte roser du har lige nu. Jeg kan især godt lide de to du har i krukker. Det er et par flotte arrangementer! Jeg skal også i haven i dag. God fornøjelse til dig!

    SvarSlet
  3. Dejlige roser du viser! Jeg nyder også roserne endnu. Og jeg har faktisk også blomst i en digitalis. En dejlig overraskelse. Hav en god (have)weekend!

    SvarSlet
  4. Så mange skønne roser du har Ulla. Men jeg ved, at I også pusler om dem, og det skulle jo gerne vise sig, i form af så stor en blomsterrigdom. De nye orangefarvede er virkelig smukke.

    SvarSlet
  5. Ja det er dejligt med genblomstringen, den nyder jeg også, når jeg får lov for de små bæster.
    Knus Lisbeth

    SvarSlet
  6. Hej Ulla.Utrolige dejlige roser du har .....er kun lidt misundelig.
    Det bedste billed idag er den smukke krukke med Ladyen i.
    Vejret var fantastisk i formiddags.....men nu er der overskyet og lidt koldt.Så jeg gør klart til plantemarkedet i Lyngby i morgen.
    Rigtig god weekend knus Jette

    SvarSlet
  7. Wauw, sikke de kan, dine roser :) Og hvor er den dog smuk, den nye krukke - misundelsesværdig smuk ;-)

    SvarSlet
  8. Hej Ulla
    Hvor har du mange skønne roser i blomst lige nu. Dejligt med et par billeder af Ilse Krohn Superior, det er jo lige dem jeg går og overvejer til mine tårne af rionet, er de gode klatrere de skal helst blive over 2 meter ?

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jeg nyder genblomstringen meget. Ilse Krohn Superior er nok ikke den bedste klatrer, den er i tårnet af mit stativ, jeg vil opdatere dette indlæg med et billed full-size i aften... Jeg vil tro at den er ca. 2 meter, men ikke over i hvert fald. Men blomsterfaconen og den cremede farve er ikke til at stå for.

      Slet
    2. Tak Ulla
      Det vil jeg glæde mig til ;o)

      Slet
  9. Dejlige rosenfotos. Jeg skrev også om mine remonterende i fredags...og at deres sårbarhed i denne tid på en eller anden måde klæder dem i mine øjne. Som om det lurende forfald får os til at nyde dem ekstra og de bliver knapt så selvsikre i deres skønhed...

    Åh, jeg elsker at der stadig er duft og skønhed i haven nu - gid det må holde længe endnu (siger den sommer-elskende!).

    Skøn søndag fra Katinka

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er da helt enig - så godt dit smukke indlæg, men fik ikke kommenteret.

      Slet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.