Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

tirsdag den 10. september 2013

Lady'ens mange udtryk

Vores skønne rose "Lady Emma Hamilton" har i flere år stået i en trækasse med indbygget plastikbalje, men nu trænger trækassen til renovering og "Lady'en" til en større krukke.

Lige nu kan vi dog ikke nænne at begynde at omplante så nu står rosen bare i plastikbaljen. Den blomstrer på livet løs og jeg er vild med de forskellige farveudtryk, som rosen har - alt afhængig af lyset og knoppernes udspring.

Den har her på det sidste fået en anelse stråleplet, men det tager vi med på dette fremskredne tidspunkt af sommeren.


.... som en solnedgang, næsten






Her er krukken, som "Lady'en" skal plantes over i til foråret. 
Krukken er ret stor og jeg ved allerede nu, at jeg da ønsker mig én mere :)

14 kommentarer:

  1. Hej - hvilken skøn krukke. Kan godt forstå du ønsker dig en mere. Jeg har også lady'en i haven og er helt enig med dig. Emma Hamilton hos mig er mere formidabel end nogensinde. Selv 40 mm regn i går og i nat i Aalborg har ikke slået hende af banen. Hun er stadig smuk. En fantastisk rose. Jeg har min lady i jorden. Der har hun det rigtig godt efter en svær start. Tak for at kunne læse med på din fine blog. Det er en af dem jeg følger med i selv om jeg vælger at være anonym.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej, og velkommen her. Det er dejligt at høre andres gode erfaringer med rosen også :) Vi overvejede også at plante rosen ud i haven, men valgte en stor krukke i stedet for så vi har noget kønt at kigge på på terrassen når alle rhodo'erne er afblomstret. Tak for de søde ord :)

      Slet
  2. Godaften Ulla.Hvilken skønhed du viser idag......og din krukke er bare en som jeg også gerne ville eje.Skulle jeg vælge en ferskenfarvet rose ville jeg helt klart vælge den skønne Lady.
    Har knoklet med at plantet mit nye bed til idag.
    Godaften til dig knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. .... der er mange flotte roser i denne farveskala, men hende her med det mørke løv er bare en "ener".

      Slet
  3. En skønhed til en dejlig dame. Den bliver Lady'en glade for, er jeg sikker på. Er den italiensk eller græsk den krukke?
    Flotte mønstre på siden.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er sikker på at vi kan sætte trivslen i højsædet for denne lady. Græsk eller italiensk - jeg ved det faktisk ikke.

      Slet
  4. Ja vi er helt enige, ladyen er fantastik, lige nu stråler hun bare, og det til trods for regnen.
    Glæder mig at høre, at I har stråleplet, det har vi også :)
    Knus Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er da en rose, som er endnu flottere i remonteringen end ved første blomstring. Stråleplet er vist svær helt at undgå på denne årstid.

      Slet
  5. Jeg anskaffede ladyen tidligere på sommeren og har bestemt ikke fortrudt. Jeg kan så godt lide alle de nuancer, den har.

    SvarSlet
  6. Den er da helt fantastisk - elsker den farve!

    SvarSlet
  7. Fru. Hamilton er en smuk dame med fin farve og facon.
    God aften!

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.