Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

søndag den 22. september 2013

Ilse Krohn Superior

Her er lidt flere billeder af slyngrosen Ilse Krohn Superior, som er en "gammel dame" - forædlet af Kordes i 1964.

Heidi spurgte til om det er en god klatrerose. Tja... den er omkring 2 meter høj her og har haft en del blomster i år, remonterer i øjeblikket med disse skønne blomster (billederne er fra i dag).

I beskrivelsen står der at den bliver 2-3 meter høj, at den skal tildækkes om vinteren (det har vi nu ikke gjort) og at den dufter - og det gør den !


Her ses den i fuld figur, fra den ene og anden side.

Jeg må dog lige gøre opmærksom på at i bunden vokser en pink rose "Zephirine Drouhin", som vi flyttede herhen sidste sommer (se lidt nede i indlægget for blomsterbillede).








13 kommentarer:

  1. Hej Ulla
    Tusind tak for smukke billedserie. Jeg tror mine tårne nogenlunde har samme højde som dine, så det skal nok blive godt. Nu skal pragtsnerlerne der har indtaget tårnene, lige ha lov at blomstre af inden jeg bestiller roserne ;o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Rigtig god fornøjelse, du skal nok blive glad for "Ilse" og der er sagtens plads til en smuk clematis sammen med rosen i tårnet (vi har også en clematis sammen med den, Piluu)

      Slet
  2. Tænk det tårn har jeg aldrig lagt mærke til, men det går jo også stærkt, når vi går rundt :)
    Det ser ud til at være en flot rose, den kender jeg ikke.
    Knus Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Endnu en grund til et lidt længere besøg næse gang :)

      Slet
  3. Ha ha jeg kom lige til at smile.. en rose fru Høneballe ikke kender... jeg troede hun havde alle ;o)
    Den har en vidunderlig farve, og sammen med Piluu må det være helt fantastisk. Jeg havde egentlig puttet en Piluu i min vogn i Bilka den anden dag, men satte den tilbage igen... hvorfor??? Det fortryder jeg nu :o)

    Ha en go aften...

    SvarSlet
    Svar
    1. hi-hi :) Tilbage til Bilka igen efter Piluu, det vil du ikke fortryde.

      Slet
  4. Fine billeder af den smukke rose.
    Tak for kigget.

    SvarSlet
  5. Skønne roser begge to. Og rigtigt dejligt med dem der remonterer. Jeg har et pænt flor på vej hos flere roser, så det skal nydes.
    Tak for kigget.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, vi må nyde alt hvad vi kan inden efterårets rusk sætter ind.

      Slet
  6. Hej Ulla. En smuk rose. Det ser godt ud med tårnet. Herligt at der stadig er roser.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Malcolm har selv lavet tårnet, han er bare god til sådan noget.

      Slet
  7. Hej Ulla.Endnu en af dine dejlige roser......hvordan bærer du dig af med at have så smukke roser,med det grønneste løv?Håber mine Alfred roser bliver ligeså flotte til næste år.God aften knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Måske er hemmligheden vores lerede jordtype samt i hvert fald masser af vand når det er tørt og tilpas med gødning.

      Slet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.