Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

søndag den 16. maj 2021

Blomster i den nye opstammede rhododendron

 


Vi har været så spændte på at se hvilken farve den nye opstammede rhododenron ville komme ud med.

Lisbeth havde godt nok sagt at det var sådan en slags rød, så det stillede vi forventningerne efter.

Øverste billede er fra 9. maj hvor de første blomster viste sig.

Nedenfor kommer flere billeder på flere forskellige dage.


Den blomstrer præcis samtidigt som Gartendirektor Glocker som ses ved siden af.


Vi er godt tilfredse og synes at placeringen af den opstammede rhododendron er helt perfekt.





Tak til Lisbeth og Bent endnu en gang.



8 kommentarer:

  1. Dejligt at se, at I ikke er *rødforskrækket*😊

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er vi i hvert fald ikke - jeg synes røde farver er skønne også og helst i sammenhæng, som vi har været heldige at få her.

      Slet
  2. Den står perfekt der, den er flot sammen med det andet. Godt I fik den, når nu den er rød :) det anede jeg så ikke.

    SvarSlet
  3. Det ser ud som om farverne passer godt sammen, og den røde klat i højden ser godt ud. Det er forbavsende, så mange blomster den har efter en tid i en lille potte. Dejligt at se.
    Selv mange tak. Det var en fornøjelse. (Og tak for link)
    Kh Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, den har da klaret sig rigtigt fint, og jeg er så glad for den. Farven er super dejlig :)

      Slet
  4. Flot "minitræ". Nok har jeg ikke selv rhododendron, men jeg nyder dem hos andre.
    hilsner Gunvor

    SvarSlet
    Svar
    1. ... og det skal du være rigtig velkommen til.

      Slet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.