Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

mandag den 3. maj 2021

Stjernemagnolien


 Stjernemagnolien skrives i ental, for vi har kun denne ene.



Men hvilken én :)



Den er ganske langsomtvoksende og er nu 9 år gammel. I år har den blomstret ligeså overdådigt som sidste år - ja, den er stadig midt i sin blomstring  - men for nogle nætter siden fik den svedet en del af blomsterne.


Så er det godt at jeg har billederne fra den første uges blomstring i år.




Omkring stjernemagnolien vokser tulipaner og narcisser og svovlgule anemoner.





Kom maj, du søde milde :)


10 kommentarer:

  1. Flot magnolie. Vores er stadig mærket af tørken 18. Den har vist højest 8-10 blomster.
    De matcher dine tulipaner og de lysegul anemoner.
    hilsner gunvor

    SvarSlet
  2. Vilken skönhet! Stjärnmagnolian! Ja nu får våren snabba på lite med sol och värme...men ogräset det växer så det knakar! Morr!!!
    Ha en fin vecka nu :)
    Kram Titti

    SvarSlet
  3. Ærgerligt med stjernemagnoliaen og frosten. Den har en pæn størrelse i forhold til min, så jeg kan regne ud, at det tager lang tid inden den vokser til en god størrelse.
    Knus

    SvarSlet
  4. Kunne magnoliatræer ikke snart tilpasse sig vores lunefulde forårsvejr? Det er så ærgerligt når den smukke blomstring får en brat afslutning af frost :-)
    Det var godt at du nåede at få glæde af den smukke blomstring i en ugestid. Og så smukt det er med de svovlgule anemoner og tulipanerne nedenunder.
    Jeg har læst ned i dine forårsindlæg og set alle de smukke forårsblomster, det er godt at de fleste kan klare et lag sne i april.
    Jeg er ved at være træt af kulde og vintertøj, men heldigvis går det den rigtige vej, det vidner alle forårsblomsterne om:-)

    SvarSlet
  5. Det er en af de allersmukkeste magnolier, så jeg kan godt forstå, at du er glad for den. Øv med den dumme frost. Mon dog ikke, det er slut nu?
    Det ser mums-lækkert ud med de hvide og lysgule farver.
    Kh Lisbeth

    SvarSlet
  6. Sikke flot område du har fået lavet med stjernemagnolien som overstander og med de sarte farvede narcisser, tulipaner og anemoner som gulv. De klæder hinanden så smukt.

    SvarSlet
  7. Så fin en kombination med Stjernemagnolien, tulipaner, Narcisser og Anemoner. Vores fik desværre også lidt frost, men heldigvis er der en del blomster, der stadig ser fine ud.
    Med venlig hilsen
    Lene Bedstemorshave

    SvarSlet
  8. Hej Ulla!
    Stjärnmagnolian är riktigt fin, har en som jag planterade för fem år sedan. Tycker inte att den har vuxit alls på de åren, men lite har den nog vuxit. Känns bra att du skrev att den är långsamväxande, har trott att den inte trivs där den står. Så vacker, och rabatten med gulsippor och tulpaner är fin.
    Ha det så bra /Hälsningar Marika

    SvarSlet
  9. Smuk sammenplantning du har skabt der! - Og fint de supplerer hindanden så godt.

    Hilsner fra Ulla

    SvarSlet
  10. En färgskala i bilderna som jag gillar. Stjärnmagnoliorna är så gracila och vackra. Det verkar som magnoliorna gillar värmen som varit de senare somrarna.

    Kram, Carina

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.