Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

søndag den 18. oktober 2020

Høstfarver i haven

Det har været den skønneste weekend vejrmæssigt og hvor er jeg taknemmelig for solskin, stille vejr og så de skønne farver der er allevegne.

Vanen tro bryder jeg ud i stor jubel når oktober viser sig fra sin fine side.

Så her i aften vil jeg blot vise billeder fra vores have - så vender jeg tilbage en anden dag med lidt nyt om hvad vi har fordrevet tiden med. 




















Det er virkelig hosta og hortensia som spiller den dominerende rolle lige nu, men de blå Aconitum og enkelte Dahlia kan også bidrage - og selvfølgelig har jeg roser i blomst....  :)

God ny uge til jer :)








13 kommentarer:

  1. Hej Ulla
    Ja vi er jo helt enige om, at efteråret er en skøn tid. Der er så meget dejligt at kigge på i vores haver nu.
    Knus

    SvarSlet
  2. Ja,oktober kan noget helt særligt.

    SvarSlet
  3. Hej!
    Mycket fint i trädgården, hos dig. Fina bilder och den sista är helt fantastisk.
    Vilka vackra färger.
    Ha det gott /Hälsningar Marika

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er en smuk tid lige nu og jeg får lyst til at tage billeder af det hele. Tak :)

      Slet
  4. Ja nu jubler vi hver gang vejret viser sig fra sin flotte side, og denne weekend har været fantastisk, men koldt er det... Der er god grund til at knipse løs i din dejlige have, og med det skarpe lys står alting helt grafisk og eventyrligt frem.
    Tak for dejlige billeder!

    Hilsner fra Ulla

    SvarSlet
  5. Efteråret er mindst lige så smuk som foråret. Bare på en anden måde. Det gælder om at nyde det hele.
    hilsner Gunvor

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er jeg helt enig i, Gunvor - jeg er ret vild med årstider.

      Slet
  6. Smukke billeder du viser - og ja, oktober kan også noget!

    SvarSlet
  7. Oktobervejret kan vi ikke klage over, og hvor er det skønt at følge dig på en fototur rundt i haven. Der er fortsat mange blomster i jeres have, og de smukke efterårsfarver lader sig jo også se på billederne.

    Hilsen Elna

    SvarSlet
  8. Hortensiaerne forfalder på en smuk måde - oktober er dejlig, ikke mindst i sol og stille vejr.

    SvarSlet
  9. Tak for jeres søde kommentarer - vi er vist mange, der er godt tilpas i dejligt oktobervejr :)

    SvarSlet
  10. Så härlig blomning och vilka färger du har hos dig nu. Hösten är ljuvlig och lugn. Min ekbladshortensia är jag glad för - bladen blir alltid så vackert orange och röda. Hostor älskar jag året om. Det är bara rosorna som saknas.

    Ha det gott! Carina

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.