Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

mandag den 5. oktober 2020

Årets roser

 

2020 har været et godt rosenår og heldigvis er det jo ikke slut endnu. En del af mine roser har remonteret flot og har igen blomster og knopper  - ja, det har de nu haft hele september.

Det skyldes selvfølgelig tilpas med gødning og vand gennem hele sæsonen, for vi kommer jo ikke udenom at roser er krævende plantevæsner.

Sol har der jo også været...

Tre roser står som de ypperligste gennem hele sæsonen hos mig - eller det er i hvert fald dem jeg tænker allermest på, når jeg tænker på mine roser lige nu.

De tre er:


Munstead Wood








Clair Austin








Lady of Shalott








.... skarpt forfulgt af The Lark Ascending, Morten Korch, The Alnwick Rose, Queen of Sweden, Strawberry Hills og Benjamin Britten

En del af disse er Austin-roser og selvom jeg har andre roser, er jeg særligt glad for Austins roser.

Lidt flere rosenbilleder, taget den 27. september:

Jaques Cartier

Astrid Lindgren

Trier

Endnu engang Clair Austin  - den er bare for lækker

Ilse Krohn Superior



I næste indlæg vil jeg vise billeder fra en anderledes weekend, som vi netop har haft.


Stay tuned....




16 kommentarer:

  1. Hvor er det smukt at se dine roser - dejligt at der er så mange stadigvæk. Dem der står i min have, har jeg desværre ikke navne på. Det må være spændende at have.

    SvarSlet
    Svar
    1. Du kan tro at jeg nyder dem rigtigt meget :)

      Slet
  2. Så fine dine roser er fortsatt! Ja, Austinrosene er fantastiske, og de har blomstret like lenge her. Sommeren i år har de likt for får den har vært så tørr og med mye sol. Clair Austin er veldig fin, ja.
    Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Dejligt at du også har haft en godt rosenår.
      Ja, ham Austin, han har fat i noget af det rigtige :)

      Slet
  3. Ja roserne gør det virkelig godt i år, selvom mine ikke har fået meget vand og dermed ikke meget gødning, for man kan ikke gøde, når man ingen regn får. Men nogle af dem, der er gode hos dig og andre, er det ikke hos mig. Det må helt sikkert være tørken. Dog må jeg sige, at Lady of Shalott og Clair Austin har gjort det virkelig godt uden gødning. De får godt med gødning i foråret, men så kommer tørken her hos os.
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Godt at høre at roserne ikke behøver vand og gødning :) Det må jeg kunne spare lidt på næste år... Og helt utroligt at det altid er så tørt hos jer - undtagen når I får for meget vand.

      Slet
  4. Hej Ulla

    Munstead W. er nu en flot sag! og så er den jo mindre dinglende, dens stilk passer bedre til dens fyldte blomst:)
    Godt at se den flotte vækst hos dig!

    Ha en dejlig uge

    SvarSlet
    Svar
    1. Munstead Wood er velproportioneret på alle måder, en skøn sag.

      Slet
  5. Jeg kunne også godt lide Austin roserne, dengang jeg havde roser, så jeg forstår dig godt.

    SvarSlet
  6. Smukke smukke roser du har, virkelig havens dronninger.
    Det syntes jeg lyder lidt spændende med den weekend i har haft.
    Sådan en skal vi igennem nu her. Mon det er det samme?

    Klem og dejlig aften
    Charlotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Det har virkelig været et godt rosenår og jeg går og kniber mig i armen over de dejlige roser, som stadig pryder haven her i oktober. Heldige mig.

      Nu må du jo så også vise billeder fra jeres kommende weekendtur :)
      klem

      Slet
  7. Tack för tipsen! 'Ilse Krohn Superior' var jag såå nära att beställa häromdagen, jag odlade den vid mitt första hus. Där trivdes den inte eftersom jag ville odla rosor på en bergknalle. Nu blev det ingen beställning - jag bestämde mig för att vänta. Jag har hittat ett par platser där rosor skulle kunna fungera bra.

    Ha det gott! Carina

    SvarSlet
  8. Oh, I just love Clair Austin and I'm looking forward to have i in my garden next year! Great pics!

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.