Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

torsdag den 29. oktober 2020

Fugle i haven lige nu



Vi har mange fugle i haven og her i oktober har vi opdaget nogle nye fugle-gæster.

Det er Mr. M der har taget alle billederne, han har haft en periode herhjemme og har siddet på lur med cameraet gennem ruden.


Her til højre ser I en spætmejse, som nærmest hænger på hovedet i jagten efter jordnødder.





Grønirisk

Rødhals


...."halløj, kone .... kom og se, jeg har fundet et skønt lille ølhus"


..."næh, hvor fint"



OG: så har vi haft besøg af skovskaden - den har jeg næsten aldrig set før så jeg er superglad for disse billeder.





Det er blevet rigtig efterår og med rigtig vintertid på urene er det sparsomt hvad jeg vil få at se af haven de kommende måneder.

Så det er med at nyde de gode stunder.


12 kommentarer:

  1. Så fine bilder av fuglene! Jeg nyter også fuglene som er her. Det er så hyggelig å ha besøk av de i hagen.
    Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er nemlig meget hyggligt og jeg er glad for billederne :)

      Slet
  2. Fine billeder fra Mr. M. Skovskade og spætter har vi ofte besøg af, men en spætmejse har vi ikke set. Derimod er der spurve, der besøger hullet i foderhuset :)
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er dejligt at høre at der er interesse for foderhuset :) Skovskaden er ikke set her i haven før - han har lavet det nye foderbrædt lidt højt oppe omme bagved netop for at prøve at tiltrække andre fugle end mejer og spurve.
      knus

      Slet
  3. Det er lidt af et tålmodighedsarbejde at få sådanne billeder i kassen, og fine er de jo! Spætmejsen er også fast gæst her sammen med alle de andre mejser, og det har den ikke været før. Skovskaden har vi endnu til gode, til gengæld er et par husskader flyttet ind i nabolaget, og selvom de er flotte også, så er det jo ikke helt så eksotisk. Hyggeligt i hvert fald med al det liv som kommer af lidt fodring.
    Ja, nu er det mørkt både morgen og aften, så der er dømt hygge indendøre.

    Hilsner fra Ulla

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er i hvert fald dejligt med fugleliv og indimellem er man jo så heldig at se en ikke så hyppig gæst her.
      Ja, hygge indendøre er snart det eneste vi kan de næste måneder.

      Slet
  4. De er godt nok fine billeder, han har taget. Jeg synes, det er SÅ svært at være der på det rigtige tidspunkt med kameraet og svært at zoome ind gennem vinduerne. Og at holde kameraet stille med zoom.
    Hvor er de søde, de to små ølfugle.
    Kh Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Det kræver tålmodighed.
      Vi har stativ til kameraet så det gør det lidt lettere at fokusere, men man skal stadig vente... kh

      Slet
  5. Härligt med fåglar och fint att Mr M fotade dem. Jag brukar varje höst i september och numera oktober få sällskap av en liten rödhake som förstår att nära en spade eller mig finns det lättfångad mat. Det är trevligt att den där lilla rackaren 1,5 m vid sidan av hela tiden. Fast den tittar skeptiskt på mig när jag pratar med den.

    Ha det gott! Carina

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor hyggeligt at du har selskab af rødhalsen, den er klog nok til at være der når du graver :)

      Slet
  6. Flotte foto fra Mr.M!! Det er hyggelig å ha fugler på besøk/og som fastboende i hagen:-)
    Ha en fin helg/Eirin

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Eirin - jeg er også godt tilfreds med de billeder han tog :)
      I lige måde.

      Slet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.