Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

torsdag den 8. oktober 2020

København i oktober

 

I den forgangne weekend var vi en tur i København.


Hovedformålet var at komme i teatret og se "Mutter Courage" i Skuespilhuset - det var en stor oplevelse og et stykke der gav stof til eftertanke.

Gå endelig ind og se stykket selv :)


Vi gik gennem den centrale/gamle del af København og om søndagen gik vi også tur i Kongens Have, så Rosenborg Slot (kun udefra denne gang), Ørstedparken mm.


De begyndende efterårsfarver prydede også hovedstaden, men i Glyptotekets have stod blomsterbedene stadig meget frodigt - det var virkeligt smukt.







Sådan en lille "getaway" er bare dejlig :)

Bemærk fiskehejren i midten af søen - Ørstedsparken


Glyptotekets have:




Jeg er ret vild med at komme rundt og besøge byer i Danmark og selvom vi har været i København før, synes jeg at det er en skøn by at komme tilbage til.


14 kommentarer:

  1. Fine billeder fra jeres Københavner tur, heldigvis er der også meget dejligt at se i Danmark. Det er flotte blomster i Glyptotekets have.
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, der er mange dejlige steder i Danmark og jeg kunne godt få lyst til at se flere nye steder.
      knus

      Slet
  2. Dejlige billeder. Jeg besøgte også Glyptotekets have tidligere i år. Der er mange skønne blomster.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg var helt overrasket over at der var så fin en have deromme, den så jeg slet ikke da vi var i København og på Glyptoteket sidste år.

      Slet
  3. Ude godt, hjemme bedst. Jeg synes, jeg sætter ekstra pris på det derhjemme efter en tur med nye oplevelser. Det ser ud til, at I har nået virkelig mange gode steder.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er nu også rart at komme hjem igen, men jeg bliver så godt tilpas når jeg kommer lidt ud en gang imellem :)

      Slet
  4. Köpenhamn är en trevlig stad att besöka. Fina trädgårdsbilder därifrån också :)

    Ha det gott! Carina

    SvarSlet
    Svar
    1. Helt bestemt - dejligt at I også synes det.
      Tak i lige måde.

      Slet
  5. Fin foto-reportage fra hovedstaden! Det er snart længe siden jeg har været rundt til fods i København, men I er da nået vidt omkring.

    Hilsner fra Ulla

    SvarSlet
  6. Köpenhamn är alltid dejligt! Hoppas vi kan få resa lite snart igen...
    Ha nu en skön söndag!
    Kram från ett soligt Öland & Titti

    SvarSlet
    Svar
    1. Det længes vi vist alle efter - at kunne rejse lidt mere frit.
      Tak i lige måde :)

      Slet
  7. Det er en weekend lige efter mit hjerte - sikke nogle dejlige oplevelser og billeder!

    SvarSlet
  8. Så flotte bilder, og så mange deilige blomster! Dere er heldige som har så mange fine steder å besøke, og lang sesong :)
    Klem

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.