Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

søndag den 17. januar 2016

Gåtur på en skøn vintersøndag


Vi gik en laaaang tur her først på eftermiddagen i det skønneste solskin og ikke ret megen vind.
Nu gider I sikkert ikke høre mere om hvor meget sne pynter - men det står da i hvert fald godt til både brune bøgeblade og grønne nåletræer....




Sådan en dag kan man simpelthen gå til verdens ende.


Vi føler os egentlig ret priviligeret at vi på 10 minutters gang er ude i naturen og kan vandre i sådanne omgivelser - selvom det måske ikke er noget særligt, så er det NATUR.



Vi endte med at gå forbi vores køkken-kolonihave - egentlig for at se til vores rosenkål og hente med hjem til aftensmaden - men de var altså for små og kedelige - næste år må der vist noget mere gødning til!




Porrerne er heller ikke blevet store nok.

Gadekæret

En kat sad på isen

Gæs kom vi også forbi på vor tur
Er sikker på at I allesammen har nydt det dejlige vintervejr i dag.

14 kommentarer:

  1. Hej Ulla
    Sikke smukt. Her har vi ingen sne. Det har været høj solskin hele dagen.
    Det er lige sådan nogle gåture jeg går og længes efter. Det plejer jeg også at gøre meget, især når vi kommer til efterår og vinter. Men nu går det også endelig i den rigtige retning med min fod. Det viste sig, at jeg skulle have anklen sat på plads. Så jeg er startet med at gå ned til dagplejen og tilbage igen, der er 750 meter hver vej. Første dag gik det meget godt, men dagen efter kunne foden ikke holde til det, så jeg skal stadig være ret forsigtig.
    Jeg havde slet ikke fanget, at I også har koloni og køkkenhave. Der kan man bare se. Skønt med al den haveglæde:-)
    Tak for de dejlige billeder.
    Knus og hils Malcolm
    Malene

    SvarSlet
    Svar
    1. God bedring med din fod, du må starte op helt langsomt og i små doser.
      Næh.. det er heller ikke meget jeg har fortalt om det, men nævnt i et par indlæg er det vist blevet.
      Det var bare så dejligt at komme ud og gå i solskinnet, jeg elsker dette vejr.

      Slet
  2. Ja det var en dejlig tur, I var på. Jeg gik til havet i formiddag, der var også smukt, selvom vi mangler sneen.
    Knus Lisbeth

    SvarSlet
  3. Vilken fin promenadväg. Det är vackert med snön även om jag inte alls är en vintermänniska:)
    Kram Maria

    SvarSlet
  4. Sne er altså vildt smukt, så forstår sagtens din sne-begejstring. Sikke en dejlig tur I har været på. Her kan jeg pt ikke komme meget rundt, men islygter frådser jeg til gengæld i:0)
    Skøn aften fra Katinka

    SvarSlet
  5. Hvor smukt med sne -det har vi ikke, men trods det har det været en meget smuk dag, som vi også har nydt på gåben gennem skoven.

    SvarSlet
  6. Meget skønne fotos. Der er altså noget særligt med naturbilleder med sne på :)

    SvarSlet
  7. Køkken kolonihave, har du skrevet om den før? Jeg har i hvert tilfælde ikke fået det med.
    Det har virkelig været skønt vejr i dag med klar frost. Vi har været ude og gå lidt ved fjorden i Vejle.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ikke meget... men et par gange har jeg vist billeder derfra. Vi overtog stykket i marts, men her i år regner jeg med at vi skal bruge noget mere tid i køkkenhaven.
      Ja, det har været et skønt vejr.

      Slet
  8. Sikke en dejlig tur, I har været på! Ja, sne gør bestemt noget for naturens vinterudseende :)Og solskin er vi jo heller ikke forvænt med, så det betyder meget i gråvejrsregnskabet med så smuk en dag. Herligt billede af katten på isen - mon den ved, at den er på usikker grund?
    Kh Linda

    SvarSlet
  9. Hej Ulla.Det var da en skøn tur i har været på.Jeg nøjes ned at gå en tur i haven for at tage billeder til mit søndagsindlæg.Bobo synes det var for koldt til en gå tur.
    Jeg er vild med de smukke gæs..........og tænker på Bonderøvens dejlige gæs.
    Men billedet med katten og græsset er da slet ikke til at stå for.
    Rigtig god aften Knus Jette

    SvarSlet
  10. Sådan en tur i det hvide er livgivende og så har man noget at leve højt på den næste ugestid. Selv køkkenhaven er dekorativ, men ærgerligt at porer og rosenkål blev for små, I må ud og finde kogødning;-)

    SvarSlet
  11. Hej Ulla. Det var en meget smuk tur i var ude på og sikke nogle gode billeder, du har taget. Det var sjovt at se billeder fra kolonihaven. Ærgerligt at grøntsagerne ikke blev større, men mon ikke det kan spises alligevel? Vi var også ude at gå en lang tur i går langs med Limfjorden, vi så også gæs og svaner og en enkelt hejre.

    SvarSlet
  12. Åh ja, det har været nogle skønne dage at være i naturen. Når vi både kan få sol, vindstille og frostvejr, så er det helt okay med januar! :o)
    PS Det plejer altså at være en ko og ikke en kat på isen... ;o)

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.