Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

søndag den 24. januar 2016

Frøken Tø vandt over Kong Vinter


Sikke et snesjap der hersker her til morgen.


De smukke islygter er nu kun en skygge af sig selv og overalt er der vådt og sjappet.

Utroligt så hurtigt vejret kan skifte her til lands - nu får vi så en uge med regn og blæst - skulle det måske være bedre for humør og dem med vinterdepression...

Nå, men vi må få det bedste ud af sagen og nu bliver det muligt at cykle til og fra arbejde igen - det er nu også godt.

Dagens billeder her i den milde vintertåge:





18 kommentarer:

  1. Hej Ulla
    Ja desværre er vinteren over for denne omgang. Det er utroligt så hurtigt sneen og vores fine islygter er forsvundet.
    God søndag ;)

    SvarSlet
  2. Hej Ulla.Ja !!! Frk. TØ vandt også her hos mig.Men pyt for der er er meget jeg gerne vil lave indendøre før foråret kommer.
    Skal i gang med at male stuen......og det er lidt af et projekt.Ikke så meget det med at male.Men mere med alt det der skal flyttes.
    Rigtig god søndag hos jer Knus Jette

    SvarSlet
  3. Ja vi må tage det sure med det søde, sneen er nu kønnere, til gengæld kan man se forårsblomsterne er på vej op, det er da ikke så ringe endda.
    Knus Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej bestemt ikke - og det pibler da også op flere steder :)

      Slet
  4. Kære Ulla Ja så bliver det grønt igen. Mon det er det sidste frost? Jeg var ellers blevet glad for frosten men glæder mig stort til foråret. Kan se nu er slut med at stå på skøjter på søen ;-) Dejligt at du nu kan cykle igen. Rigtig god uge. Knus Tina

    SvarSlet
  5. Det er ikke lige det smukkeste vejr, og man må vel gå ud fra, at frosten vender tilbage på et tidspunkt, jo før jo bedre. Man må dog beundre planter som alunrod og påskeklokker og deres evne til at modstå det skiftende vintervejr.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, de er nogle seje små planter og slet ikke til at undvære i haven.

      Slet
  6. Ja øv altså - nu var det lige så fantastisk smukt. Elsker frostvejr og vintersol - det er totalt energi til mit vinterhjerte. Men nu er det slut - vind, regn og mørke tager over. Hvor er det en skam :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har det helt ligesom dig og flere andre. Men vi kan jo heppe på at det kommer tilbage i februar, den plejer at være kold.

      Slet
  7. Det er et meget kedeligt vejr nu ja...men jeg går og glæder mig over, at vi nu går ind i den sidste uge af januar...februar er altid meget nemmere at komme igennem...også selvom der er skudår. Det er jo også der jeg begynder at så...og SÅ stiger humøret automatisk et par grader når de første spirer viser sig efter et par dage (tomater)

    SvarSlet
  8. Ja, det er utroligt, så hurtigt vejret kan skifte, Jeg nød også de dejlige vinterdage med frost og sol, men det kan jo være, vi får en lille omgang igen i februar. Heldigvis bliver det mærkbart lysere dag for dag - også i gråvejr og regn - så det glæder jeg mig over :) Endelig er det hyggeligt at være indendøre med stearinlys og gode bøger, og inden vi får set os om, banker foråret på døren :)
    Kh Linda

    SvarSlet
  9. Ja så er det slut med frosten og det dejlige vintervejr, det kunne jeg ellers godt vende mig til lidt endnu. Din skøjte sø er også ved at tø, hvad gør man egentlig hvis man har fisk i sin lille have sø, de kan da ikke klare frosten.

    SvarSlet
    Svar
    1. Fiskene klarer sig fint i den store dam, da den er over 90 cm dyb i midten. Så om efteråret flytter vi fiskene fra den lille dam over i den store. Men en dam der ikke er dyb kan ikke godt huse fisk om vinteren.

      Slet
  10. Ja vejret skifter hurtigt ikke bare tidsmæssigt, men også fra sted til sted. Det ser dog ud til at det meste af landet nu får en periode med tøvejr. Det passer nu mig meget godt, jeg synes det er så svært at færdes ude, når der er sne og frost.

    SvarSlet
  11. Hej Ulla. Ja, det er noget værre sjap lige i øjeblikket. Vi har stadig en smule sne. Jeg tror, at der er mange tulipaner der titter op i mine bede. Hvis der er mere sne væk i morgen, vil jeg gå en runde og kigge efter forårstegn.:)

    SvarSlet
  12. Hej Ulla, Yes det var så den vinter...eller var det ? det var nu meget dejligt at se alt det grønne igen og ihhh hvor havde der været gang i den under sneen :o) der er godt nok meget der er begyndt at spire :O)
    Rigtig god weekend
    Kh Linda

    SvarSlet
  13. Ja hold nu op Danmark er lidt vægelsindet hvad vintervejr angår. Jeg er nu mest til sne og frost i de mørke måneder og hepper lidt på at istiden vender tilbage for en kort bemærkning gerne i starten af februar.

    Knus og rigtig god weekend til jer :0)

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi hepper, gør vi - men vejret bestemmer vist selv :)

      Slet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.