Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

onsdag den 20. januar 2016

Jeg vil ha' en blå ballon

... én af dem med sjov facon....


Endelig kunne jeg også få "sat over" til islygter - vores lokale indkøbssted var simpelthen løbet tør for balloner forleden dag (ikke at jeg tror at andre islygte-producenter har været forbi), men mandag aften fik vi fyldt en stak balloner med vand og sat dem ud i kulden.

Vi har jo prøvet at lave islygter på denne facon en del gange før, men som jeg husker det, er det et par vintre siden.


Nu ved jeg godt at mange har vist de mest vidunderlige islygter rundt om på bloggene, med planter og blomster indfrosset og i mange faconer, men her blev det altså ikke til megen eksperimenteren denne gang.


De er nu smukke alligevel - og give en helt særlig stemning i indkørslen og uden for vinduerne. Billederne yder dem slet ikke fuld retfærdighed.


Måtte dette skønne vejr dog bare vare - gerne nogle uger endnu for min skyld.


Du kan se vejledning til hvordan man laver islygterne her.


Med de kommende dages frost er der god mulighed for at lave islygter :)

19 kommentarer:

  1. Ja det enkle er også smukt. Mon ikke I kan nyde dem et par aftener endnu, så skulle det være slut.
    Knus

    SvarSlet
  2. jeg bliver da vist også nødt til at lave et par stykker mens det endnu er frost..... ellers må det blive næste gang....vi kan jo nok ikke regne med at undgå frost inden den bliver forår

    SvarSlet
  3. Det er bare så smukt med islygter i haven.

    SvarSlet
  4. Hej Ulla
    Hvor er det smukt med islygterne ;)

    SvarSlet
  5. Ja det er altså smukt, og tænk dig jeg har aldrig lavet en eneste islygte, men det bliver der nok lavet om på;-), for ser dem jo alle vegne i tiden.

    SvarSlet
  6. Hej Ulla.
    Det er rigtig smukke islygter og billeder af islygter kan jeg sagtens tåle at se igen.
    Knus Malene

    SvarSlet
  7. De ser jo helt forrygende ud. Jeg må tilstå at jeg har endnu ikke prøvet det..
    Men man skal jo aldrig sige aldrig.
    Hilsen fra Helle

    SvarSlet
  8. Riktig flotte islykter! Nyt dem så lenge det er kaldt :-)
    Her har vi snø, rimfrost, sol og -22 og nyter at det blir lengre dager, og kveldene med all belysningen i hagen.
    Ha en fin kveld.

    SvarSlet
  9. De enkle runde er meget smukke. For min skyld måtte frosten også godt blive ved lidt endnu. Selv om jeg glæder mig til forår, er det rart med den ro, som frosten giver.
    Kærlig hilsen Anette

    SvarSlet
  10. Godaften Ulla.Jeg synes nu at dine enkle islygter er smukke.
    Har ikke selv prøvet at lave dem endnu........og nu lover de jo + grader.
    Men har travlt med at forberede stuen til en gang maling.........men vi nåede da lige et besøg på SMK i dag for at se vores guldaldermaler Eckersberg.
    Godaften Knus Jette

    SvarSlet
  11. Flotte islygter, du har lavet. Ja man må udnytte denne kolde tid, og islygter er da bare skønne :-) Jeg har selv prøvet at lave et par stykker, men ikke i balloner. Det ser så smukt ud, når mørket falder på.

    SvarSlet
  12. Kære Ulla.

    Man kan aldrig blive træt af, at kigge på islygter. Det er en fryd, at vi endelig har fået rigtig vinter, så vinterens skønhed og dejlige lys, får os til at glemme, at der er lang tid, til det bliver forår endnu. Sne, is, frostkrystaller etc er noget af det smukkeste.

    Knus og bedste ønsker om en rigtig god weekend

    SvarSlet
  13. Ja jeg er ikke nået til islygterne endnu. Håber februar får en kuldeperiode med sne, så jeg også når det. Blomster eller ej, så er der en glød i islygter, som er udefinerligt herlig!

    Hjerteligst

    SvarSlet
  14. Ja, vi har set rigtig mange islygter, men sådan har hver årstid sin charme. Og dine nye islygter er meget smukke. Nyd dem i fulde drag.

    SvarSlet
  15. Fine lygter.
    Jeg tror jeg gør noget forkert med mine. I hvert fald går der ikke længe, for de er uden bund, når jeg har tændt et lys i dem...så de holder ikke længe.

    SvarSlet
  16. Så smukke de blev Ulla....ja der er rift om ballonerne - men ih hvor er det en skøn vintertradition det gør vinteren lidt mere "spiselig" når der kommer frost og sne ikke....og I Danmark er det jo bare med at slå til når muligheden byder sig - vhvem ved om næste vinter giver os chancen ;0)

    Knus og god weekend

    SvarSlet
  17. Sikke flotte runde de er blevet. Så meget held har jeg ikke med mine. Men øvelse gør forhåbentlig mester.
    Hilsen Heike

    SvarSlet
  18. Så fina de blev. Lyser fint.
    Ha det gott!
    Marika

    SvarSlet
  19. Ih... tusind tak for jeres søde hilsner - det er klart at vi elsker islygter - de spreder jo en glæde og hyggelys uanset form og farve. Spændende om vi når en portion mere denne vinter.
    God søndag til jer alle.

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.