Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

søndag den 3. januar 2016

Brrrr....... KOLDT


Jeg nyder min hvide amarylis utroligt meget og bevæger mig ikke meget udenfor i dag.



Kun lige for at tjekke op på dammen og se om der er is på.




Ja - det er der....






Sort slangeskæg lader sig ikke sådan kue.


En lille forfrossen primula, som blomstrede i utide.



Tilbage i sofaen med strikketøjet, romanen og lidt bloglæsning - inden det for alvor bliver arbejdsuge igen og så endda den allerførste i 2016.

Godt nytår.


11 kommentarer:

  1. Hej Ulla
    Hvor er din hvide amaryllis smuk, den kan jeg godt forstå du nyder.
    Ikke 10 vilde heste kan få mig ud af døren idag, jeg nøjes med at nyde solen herinde fra varmen.
    Ja det bliver hårdt at skulle tilbage i hverdagen, jeg har dog været igang nogle dage og nyder min frisøndag ;)

    SvarSlet
  2. Always nice to see your beautiful garden !!
    Happy New Year !!

    SvarSlet
  3. Hej Ulla.Hvor er den smuk din hvide amaryllis.........fik en af Gitte til jul med tre grene.Glæder mig til den springer ud.Har lige brugt nogle timer i sofaen med at lave årskavalkade.Og hold da helt op hvor har jeg mange billeder.
    Ville ønske jeg kunne lave sådan nogle flotte collager som dig.Hvilket system bruger du?
    Synes ikke det har været så koldt her hos os så der er kommet is på vandet.
    Men tror da også at jeg vil nyde resten af dagen her i sofaen.Rigtig god søndag Knus jette

    SvarSlet
  4. Sofaen er vist det bedste sted lige nu, jeg bliver også inde i varmen i dag. Jeg skal nok få frisk luft nok i morgen, hvor arbejdet igen kalder.
    Hvor er din amaryllis skøn :-)
    Det er nu hyggeligt med vand i haven, jeg ser frem til, at vi når så langt i vores have - måske om et år eller to :-)

    SvarSlet
  5. Ja vi holder os mest indendøre i denne tid. Der er mere is på vores bassin, men det er heller ikke så stort som jeres. Godt det går den rigtige vej igen, vi glæder os vildt til foråret, men der er nu noget hyggeligt ved kulden og blæsten, for så er der tid til at blogge.
    Knus

    SvarSlet
  6. Hej Ulla

    Jeg vovede mig også ud idag - det var en kold omgang!
    Og isen ja, den er kommet - nu mangler vi bare sne!

    Godt nytår til dig med!

    SvarSlet
  7. Også her står den på sofahygge...det frister slet ikke at komme ud mere end højst nødvendig, kun lige ned efter lidt pinde til brændeovnen.

    SvarSlet
  8. Hej Ulla. Det var et godt indlæg, ja i dag læste jeg en fantastisk bog færdig og har rigtig hygget mig med bogen på sofaen! Der er også hundekoldt her i dag, så jeg har faktisk ikke været ude! Følger meget med på temperaturmåleren, så jeg ved hvornår der skal tændes op i pilleovnen i orangeriet. Din sø er flot med is på.

    SvarSlet
  9. Hej Ulla, ja uf da for en kulde. Det må have været koldt at tage billeder. Amaryllis er så smuk, min er ved at springe ud nu. Her har det stået på stearinlys og slumretæppe og Engelske herregårde :o)) DK4 var så venlige at vise en hel kavalkade. NØØØJ for nogle prægtige huse og haver :o)Jeg kom til at tænke på jeres tur i foråret.
    KH Linda

    SvarSlet
  10. Også godt nytår til dig, søde Ulla! Ja - det er godt nok blevet koldt! Jeg håber sådan, at det får has med et par af dræbersneglene. Men så skal der vist mere kulde til... jeg ved det godt :-)

    Dejlig weekend til jer!

    SvarSlet
  11. Tak for de skønne kommentarer :)

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.