Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

fredag den 8. januar 2016

... der er sådan set intet at berette....


Det har sneet her, ligesom så mange andre steder i Danmark og vejret har været blæsende og vådt at være ude i - men da jeg kom hjem fra min fridags-bytur i dag måtte jeg ud med cameraet.

Motiverne er sikkert også de samme som sidste vinter... men de er nu smukke - planter med sne på er så fint og pynteligt at jeg bare håber at vi kunne få frost de næste mange uger, så det kan blive ved med at se fint ud.

Det sker nok næppe.

Her er udsigten fra stue og køkken-alrum, når man lige lukker terrassedøren op. Ikke dårligt, vel?

Serbergraner ER bare pænere med sne på.
I rosenstativet har vi monteret en"foderautomat"



























Dammen


Vi har stadig julebelysning i rhodo'en - det er svært at fange i et foto...


God weekend :)

25 kommentarer:

  1. Hej Ulla.Ja !!! der er ingen tvivl om at haven ser noget smukkere ud med et lag sne til at dække alt det visne.
    Smukke billeder du har taget.
    Har lige et spørgsmål ang.Picasa som jeg håber du kan hjælpe mig med.
    Har lavet nogle collager........men kan ikke finde ud af at få dem i mit billede arkiv.Og derefter på min blog.
    Godaften Knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Når du har valgt de ønskede billeder til din collage, så tryk på knappen "Opret collage". Systemet gemmer selv collagen et bestemt sted på pc'en - det tog mig også lidt tid at finde ud af det og vænne mig til det. Hos mig gemmer Picasa collagen i stien "Skrivebord-Billeder-Picasa-Collager" - mon det er det samme hos dig? Du kan da lige tjekke.
      Tak for dine søde ord, jeg hygger mig meget med at tage billeder når det har sneet.
      Knus retur :)

      Slet
    2. Hej igen.Tak for svar........jeg må ind og prøve om jeg kan få det til at fungere.Det er ikke sådan med al den teknik.Knus Jette

      Slet
  2. Det ser flot ud med lige tilpas sne på planterne, her kan jeg slet ikke være med. Smukke billeder.
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Mon ikke du får lidt sne også - vinteren er jo langt fra forbi.

      Slet
  3. Skøn udsigt i har til haven fra jeres stue og køkken :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er virkelig dejligt. Og vi kan rigtigt holde øje med fuglene fordi vi har flere foderhuse lige på terrassen.

      Slet
  4. Suk, sne er og bliver bare fortryllende flot. Jeg håber også det bliver liggende i laang tid...man har vel lov at drømme.
    Hilsen Heike

    SvarSlet
  5. Hej Ulla

    Dejlige vinterbilleder - her fik vi tø idag, og pludseligt ser det ikke så rent ud mere - men de lover jo vinter igen i næste uge?

    Ha en dejlig aften

    SvarSlet
    Svar
    1. Det går da meget godt for tiden og de lover jo mere frost....

      Slet
  6. Hvor er det nogen gode billeder du har taget, og den lille foderautomat i rosenstativet er så fin.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, ja det er dejligt når rosenstativet kan bruges om vinteren også.

      Slet
  7. Hej Ulla
    Hvor har i fået meget sne....det ser superskønt ud og hvor er det nogle smukke billeder
    du har taget ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :) Men nu har I vist også fået ?

      Slet
  8. Hej Ulla. Det ser rigtig hyggeligt ud. Jeg tror vi har fået ca. lige så meget sne som jer. Jeg synes også, det ser pænt ud, når det hele har fået snedragt ud. Det ser så nyt og rent ud, nu må vi så se, hvor længe det bliver liggende.

    SvarSlet
    Svar
    1. ... bare lidt let frost her de næste mange uger, så kan det da se pænt ud i lang tid.

      Slet
  9. Skønne snebilleder. Det ser så flot ud med nyfalden sne, men desværre bliver sneen sjældent siddende ret længe og når først den er skvattet ned, så gider jeg den ikke rigtigt. Synes det hele ser så trist ud, når det kun er jorden, der har sne liggende.

    SvarSlet
    Svar
    1. Enig - der skal helst være på planter og tage også :)

      Slet
  10. SUPER ide med fuglefoder i rosenstativet - hvor ser det godt ud som I har fået krukken placeret.
    Dejlig stemning i jeres have.
    God søndag
    Mange hilsner
    Anita

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var faktisk lidt af en tilfældighed, men vi har mange fugle i haven om vinteren også, så de skal have mad mange steder.

      Slet
  11. Kære Ulla
    Flot ser det ud selvom det nok også er forsvundet og snasket hos dig idag;))
    Jeg hygger mig gevaldigt over dine kommentarer hos mig her over jul og nytår - det lyder som om vi er meget ens i vores personlige og familiemæssige adfærd, hvor er det morsomt:-)
    Hyg dig inde i varmen.
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det tøede noget, men forsvandt ikke helt og siden har vi fået mere sne, så det ser fint ud lige nu. Jeg tror også at vi er fint "på bølgekant" med vores hobbies :) Hyg dig også :)

      Slet
  12. Smukt er det eller var - det var desværre en kort fornøjelse - forhåbentlig kan de næste dages kulde og frost pynte lidt op i vinterhaven igen.

    Glæder mig til at tage del i dit haveliv 2016.
    Knus Dorthe

    SvarSlet
    Svar
    1. SÅ dejligt at se dig tilbage, søde Solhat - og ved du hvad.... vi har da fået mere sne siden i søndags, så der er skam stadig vældig pænt her.

      Slet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.