Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

tirsdag den 29. december 2015

Årskavalkade 2015


Som flere andre her i Blogland plejer jeg at lave en årskavalkade over årets gang i min have og min haveverden, og den er hermed KLAR:

Det er dejligt at runde året af med at se tilbage på nogle af de ting der fyldte i ens have-tid i 2015, så jeg håber at I vil nyde min årskavalkade.

JANUAR
Mild og solrig i begyndelsen - sne i slutningen af måneden


FEBRUAR
Bleg solnedgang -  flisebelægning i baghaven - krokus i "Kenzo-kassen"
Pakker med frø og nye Dahlia - skønne påskeklokker i blomst

MARTS
Forår ude og inde:
Masser af krokus i rådhusparken i Aarhus, den nye flisesti i baghaven,
vort nye drivhus-sokkel - jordbærkrukker plantet til - påskeklokker - hyacinter
Åh........  

APRIL
Drivhuset er færdigt opstillet og tages i brug.
Solen skinner og der var løjtnanter flere steder i haven.
April var en skøn måned.


MAJ
En drøm af tulipaner - clematis - rhododendron - akelejer og allium
Kirsebærtræet blomstrer


JUNI
Farveorgiet fortsætter - flere allium, rhododendron og clematis
De første roser: Frühlingsduft, Mme Alfred Carriere og The Alnwick Rose
Guldregnen - bregner - dagliljer og natviol

JULI
Roser overalt :)


AUGUST
Liljer - Dahlia - clematis - høstanemoner - og tomater - i vort nye drivhus


SEPTEMBER
Et stort blomsterflor af roser, Dahlia, høstanemoner og hosta der begyndte at antage efterårsfarver.

OKTOBER
Efterårsmåneden over alle.
Fra år til år bliver jeg mere og mere vild med efterår - helt berusende var farverne i år ude i naturen
og i haven samtidig med at vi stadig nød de blomstrende roser. En dejlig måned, simpelthen.

NOVEMBER
En måned der bragte sene blomster i den overvintrede krysantemum, skønne heuchera og en del regn
Men også sne - hvor herligt det var de to dage det lå og så pænt ud.

DECEMBER
Korte dage og lidt dagslys - det blev ikke til megen tid i haven, men indendørs hygge
er også dejligt. Og så var det jo JUL.
Den franske anemone valgte at springe ud tæt på jul - hvor herligt

Men-men-men....

2015 var også året hvor jeg besøgte flere af I andres skønne haver og selv blev beriget med besøg fra nær og fjern. Jeg nød det hele utroligt meget og glæder mig til mere af den slags i 2016.

MAJ - JUNI - AUGUST - SEPTEMBER
Haveåret var også en masse havebesøg og møde med søde blogvenner.
Maj:  Besøg af Lisbeth og Bent fra Samsø og besøg hos Tante Grøn, besøg af Linda
samt en haverejse til Sydengland i 8 dage
Juni: Blogtræf i Kolding og mini-blogtræf på Samsø og besøg her af Birgitte og hendes mand.
August: Besøg af Helle og Marlene
September: Besøg af Fru Friis og plantemarked i Aarhus sammen med Lisbeth og Linda
*********
Åh.... så mange dejlige minder og ønsker om hyggelige gensyn i 2016


Rigtigt godt nytår til jer allesammen

22 kommentarer:

  1. Sikke en smuk kavalkade! Tusinde tak for 2015 og på gensyn i 2016!

    SvarSlet
  2. Hej Ulla.Tusind tak for en fantastisk årskavalkade.Sikke en rigdom af skønne blomster.Og at mødes rundt om i landet til åbne haver og markeder er nu noget af det bedste.Ser frem til nye møder og gode havetræf.
    Rigtig godt nytår til dig og Mr.M Knus Jette.........der ville ønske at kunne lave sådan nogle flotte collager.

    SvarSlet
  3. Disse collagene fra hageåret ditt gjorde virkelig godt på en stormfull og mørk morgen! Takk for alle flotte og inspirerende innlegg i året som har gått! Godt nyttår til deg fra Anne-Kristin

    SvarSlet
  4. Hej Ulla
    Flot flot årskavalkade du har sammensat - hold da op hvor har du taget mange fine billeder! selv om jeg ikke har været så aktiv på bloggen i 2015 er der faktisk en del af billederne jeg kan huske fra året der snart er gået, og det er rigtig sjovt at gense dem.
    Hvor har du set og oplevet meget i 2015 - tak fordi vi andre får lov at være med på sidelinjen.
    God dag.
    Mange hilsner
    Anita

    SvarSlet
  5. Hej Ulla

    Jamen det er jo en rigtig kavalkade! Vejret har måske ikke altid være med os i 2015 men ellers har det jo været et fantastiskt år. Med glæder og prøvelser som have livet jo er:)

    Og 2016 bliver endnu bedre!

    Ha en dejlig dag

    SvarSlet
  6. Hej Ulla
    Herligt gensyn med blomster i din have, en dejlig kavalkade, (hold da op, det rimer:)
    Vi mødtes jo flere gange flere steder, det lykkes forhåbentlig igen i 2016
    Jeg må i gang med min kavalkade.
    Hyg dig i din nytårsferie
    Knus Lisbeth

    SvarSlet
  7. Hej Ulla
    Herligt gensyn med blomster i din have, en dejlig kavalkade, (hold da op, det rimer:)
    Vi mødtes jo flere gange flere steder, det lykkes forhåbentlig igen i 2016
    Jeg må i gang med min kavalkade.
    Hyg dig i din nytårsferie
    Knus Lisbeth

    SvarSlet
  8. Hej Ulla!
    wow for en meget flot og lækker kavalkade, kan næsten savle over den;-)tror heller aldrig oktober har været smukkere end i år...
    Glæder mig til fortsat at følge din skønne blog i 2016!
    Rigtig godt nytår til dig og familien
    Glade nytårshilsner Anette

    SvarSlet
  9. Hej Ulla
    Hvor er det da en smuk årskavalkade, du har lavet. Den blev virkelig nydt! Nu kan vi heldigvis se frem til lysets genkomst og masser af skønne timer i haven - jeg glæder mig i hvert fald. Mit efterår har været præget af uddannelse og eksamensopgave, så jeg har efterhånden store abstinenser i forhold til havearbejde. Heldigvis er der nu tid til at nyde både din og andres dejlige haveblogge :) Det har været så hyggeligt at mødes med dig og Malcolm og se jeres smukke have - her glæder vi os dagligt over fuglebesøg i Malcolms fuglehus.
    I ønskes et rigtig godt nytår - håber, vi ses i det nye!
    Knus Linda

    SvarSlet
  10. Ih altså - nu fik også du lavet en skøn kavalkade, som netop viser din haves store farverigdom og blomsterglæde. En glæde som netop er så kendetegnet for din hyggelige blog, som bare har en evne til at gøre mig glad!!!

    Kærlige Nytårshilsner til dig og dine fra Katinka

    SvarSlet
  11. Hej Ulla.
    Tak for et skønt have år. Nyder at følge din blog året igennem og selvfølgelig at hilse på dig til blogtræf. Skøn kavalkade for 2015.
    De bedste nytårshilsner herfra
    Heike

    SvarSlet
  12. Hej Ulla,
    Flot indlæg. Imponeret og skønne billeder.
    Skøn have I har. Godt Nytår skal lyde til jer.

    SvarSlet
  13. Skøn kavalkade med alle de lækre billeder fra jeres farvestrålende have :-)
    Godt nytår til jer.

    SvarSlet
  14. Sikke en god ide at samle billederne fra de forskellige måneder i haven, man glemmer så hurtigt. Men vi glemmer ikke at glæde os. Godt nytår

    SvarSlet
  15. Hej Ulla. Åh hvor var det en flot kavalkade du viser frem. Det har været et rigt haveår i 2015. Rigtig godt nytår og tak for året, der er gået. Det har været et rigt og inspirerende haveår og jeg synes vores Samsø-weekend var så hyggelig. Hils Malcolm og ønsk godt nytår fra os. Jeg er spændt på hvad 2016 bringer af spændende haveoplevelser.

    SvarSlet
  16. Sikke skønne postkort du har lavet over de forskelige måneder, dem kunne man da godt få lyst til at skrive på og derefter at sende :-). Men du har det garanteret lige som mig, at når man bladre billederne af årets gang igennem, så både undres og glædes man. For det er ufattelig hvor meget der er sket og hvilken forvandling ens have undergår i løbet af året, man føler sig rig :-). Nu kan vi så igen gå igang med en ny sæson, det glæder jeg mig rigtig meget til :-). Du ønskes også et rigtig godt nytår og megen glæde over det kommende :-), kh Margit

    SvarSlet
  17. Sikke skønne postkort du har lavet over de forskelige måneder, dem kunne man da godt få lyst til at skrive på og derefter at sende :-). Men du har det garanteret lige som mig, at når man bladre billederne af årets gang igennem, så både undres og glædes man. For det er ufattelig hvor meget der er sket og hvilken forvandling ens have undergår i løbet af året, man føler sig rig :-). Nu kan vi så igen gå igang med en ny sæson, det glæder jeg mig rigtig meget til :-). Du ønskes også et rigtig godt nytår og megen glæde over det kommende :-), kh Margit

    SvarSlet
  18. Sidder her og smiler for sikke dejlige billeder du viser :-)
    Godt nytår til dig. Håber du har fået en god start på det nye.
    Klem Lonni

    SvarSlet
  19. Wow - en flot nytårskavalkade! - Og rigtig godt nytår!

    SvarSlet
  20. Tusind tak for alle jeres søde kommentarer, som jeg skatter rigtigt meget. Glæder mig til at dele haveåret 2016 med jer.

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.