Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

onsdag den 23. december 2015

Englefryd og Glædelig jul

Så blev det også næsten jul her på matriklen.

Juletræet er pyntet, risengrøden er kogt og alle gaver pakket ind.

Vi nusser rundt med lidt støvsugning og oprydning og skal også lige have kigget lidt på ande-forberedelserne.


Men vi har tid til at slappe af indimellem og det er lige netop sådan jeg gerne vil tilbringe lillejuleaftensdag - i eget tempo og med hyggelige gøremål der har med jul at gøre. Og så gå og glæde sig til i morgen, hvor vores 3 drenge kommer hjem til jul :)

I vores store køkken/alrum har vi i år fået en stor troldhasselgren op og i den flyver de yndigste engle rundt og minder os om julefred og julefryd.

Rigtig glædelig jul



17 kommentarer:

  1. Sikke en masse skønne engle. De spreder sikkert masser af glæde og fryd i alrummet.
    Dejligt at i hygger i dag, i stedet for at stresse rundt. Med hygge bliver julen budt velkommen.
    Hilsen Heike

    SvarSlet
  2. Hej Ulla
    Hvor ser det fint ud med alle de skønne engle.
    Dejligt at få alle tre drenge hjem, så heldig er jeg ikke, men 2. juledag skal jeg mødes med børn, svigerbørn og børnebørn, det bliver skønt. Jeg glæder mig til både det og en stille og rolig juleaften med ældstesønnen.
    Glædelig jul til jer.
    Knus Lisbeth

    SvarSlet
  3. Kære Ulla.

    Det lyder lige præcis som my kind of Lillejuleaften. Julefred og julefryd er to vidunderlige ord.

    Hyg jer med drengene. Min julehilsen står i forrige indlæg, søde.

    Hav en dejlig Lillejuleaften.

    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Tante Grøn.Vil da lige ønske dig og din familie en rigtig dejlig jul.
      Håber i får nogle rigtig hyggelige dage med god mad og dejligt samvær.
      Og tak for skønne hilsener fra året det snart er gået.Dem er jeg rigtig glad for.
      Mange juleknus Jette

      Slet
  4. Önskar dig en riktigt God Jul
    Kram Maria

    SvarSlet
  5. Kære Ulla.Vi vil også ønske jer en rigtig skøn jul med jeres drenge.
    Håber i får nogle rigtig dejlige juledage sammen.Her ser vores gæster julefilm lige nu Så jeg sender julehilsener.
    Skønne engle........elsker engle.Har du selv lavet dem alle ?
    Juleknus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. ... Ikke en eneste af dem. De er købt på julemarkeder af søde, fingernemme damer.

      Slet
  6. Glædelig jul til jer også!

    SvarSlet
  7. Glædelig jul. Nu sænker freden sig - især når ens børn kommer hjem. Skønne dage kommer, det er bare at nyde dem.

    SvarSlet
  8. Skønt med engle<3 Og rigtig glædelig jul til dig og dine kære!
    Julehilsner fra Anette

    SvarSlet
  9. Hej Ulla

    Glædelig jul til dig og dine:)

    SvarSlet
  10. Önskar dig en riktigt God Jul!
    Marika

    SvarSlet
  11. Kære Ulla Elsker engle og hvor er det skønt med så mange forskellige. Rigtig glædelig jul til dig, Malcolm og resten af familien. Juleknus og kram Tina

    SvarSlet
  12. Hej Ulla
    Jeg håber i har haft en dejlig jul og ønsker jer hermed et godt og lykkebringende nytår.
    Jeg har desværre ikke haft så meget tid til bloggen, men nyder altid at besøge dig her på din blog, og har også en plan om, at jeg "skal dine rejsebeskrivelser igennem" for de er bare SÅ inspirerende !!
    Håber vi ses i 2016.
    Mange hilsner
    Anita

    SvarSlet
    Svar
    1. hej Anita, tak for din hilsen og i lige måde :) Jeg har heller ikke været helt så aktiv her i efteråret som jeg gerne ville, men sådan er det jo nogen gange. Du er velkommen til at plukke i mine havebesøg - jeg er virkelig glad for at jeg fik dem lavet og bladrer selv i dem når jeg skal genopleve vores to haverejser til England.
      Jeg håber også vi ses :)

      Slet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.