Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

fredag den 4. december 2015

Pynt i kassevis


Med decembers komme er det blevet tid at finde vores fine trækasse frem og pynte den med ting fra naturen.

Sådan kom den til at se ud i år:



Kassen er lavet efter inspiration fra HAVEFOLKET som for et par år siden viste hvordan man kan fylde en kasse med forskelligt pynt, der både dufter og ser pænt ud.

Mr. M.er mester for at snedkerere kassen og han har også pyntet den i år. Så ingen "roser" til mig - jeg har kun taget billeder og kommet med input/kommentarer.

Men jeg er meget godt tilfreds med resultatet.

Paradisæbler og lyserøde roser

Kanelstænger omgivet af træpinde, kastanier, appelsin med nelliker

Stjerneanis og røde roser


Du kan se julekassen fra 2013 her.

Valnødder


.... og du kan se julekassen fra 2014 her.



Genlæs evt. HAVEFOLKETS artikel her.

God fornøjelse :)

Og hold på hat og briller - hvis "Helga" skulle komme forbi - håber ikke stormen gør skade hos nogen.



6 kommentarer:

  1. Sikke en lækker kasse! Han er dygtig, ham Mr. M :-)

    SvarSlet
  2. Hej Ulla.Hvor er MR. M bare dygtig.Flot kasse han har lavet................kan godt huske den fra de andre år.
    Må vist også vise min lille kasse med juleting i.
    Dejligt at have noget pænt at se på når man kommer hjem.
    Håber ikke i bliver ramt af Helga hos jer Knus Jette

    SvarSlet
  3. Ja men så sender vi rosen til Mr. M, hils ham og sig, at det ser godt ud.
    Alle de der storme med navne gider vi ikke, de bliver for slemme.
    Knus

    SvarSlet
  4. Hej Ulla og Mr M. Lækker kasse, ham Mr M er lidt af en kunstner. :o) og så håber jeg da at den der storm suser hurtigt forbi Danmark.
    Kh Linda

    SvarSlet
  5. Den er rigtig fin, hvor er det skønt at du har sådan en kreativ mand:-)

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.