Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

søndag den 13. december 2015

Grøn december





Når nu ikke vi kan få hvid december så er dagens grønne decemberdag med SOLSKIN og ingen regn faktisk meget dejlig.

Var lige ude på en haverunde og må konstatere at nu er haven helt død, vissen og slasket efter de seneste ugers heftige regn.


Alligevel er der smukke ting at se på og glædes ved - sådan i det små.

Så her er lidt stedsegrønt.


Fortsat god 3. adventssøndag derude :)



 










12 kommentarer:

  1. Kære Ulla Ja der er meget smukt stadivæk at glædes over i haven, blandt andet med alle de skønne stedsegrønne. Når der så også er så smuk en sol som hos dig er det n ekstra glæde. Elsker dine græsser og nyserod, så flotte! Kh Tina

    SvarSlet
  2. Hej Ulla.Skønne solskinsbilleder fra din have............og selvom haven er klasket lidt sammen så er der da stadig noget at glæde sig over.
    De stedsegrønne planter kommer rigtig til sin ret her om vinteren, når der ikke er så meget andet.Misunder alle jer der har nyserod.........mine to er helt forsvundet.Jeg har valgt at vise julemarkeder og lidt andet fra vores bytur.da jeg ikke synes der er noget at vise frem i haven.Og dekorationer og pynt har jeg jo vist.Må vist i gang med billede arkivet efter jul.
    Rigtig god dag til jer begge knus Jette

    SvarSlet
  3. Hej Ulla
    Dejligt med noget stedsegrønt og ikke mindst din nyserod, som står flot. Jeg har det som Jette, min forsvinder også. Jeg har fået en foræret, håber den vil blive i haven.
    Når vi har rhododendron er der altdi noget skønt i vinterhaven, for ikke at tale om græsserne.
    God dag til jer
    Knus Lisbeth

    SvarSlet
  4. Smukke billeder af en grøn december have i sol. Flotte græsser, elsker stribet Star. Din Nyserod er meget fin må vist ud og se om de er i min have endnu.

    SvarSlet
  5. Det er jo ikke dårligt med noget grønt at se på derude og slet ikke når solen skinner - det betyder alverden!
    Når man kikker tilbage så er det yderst sjældent at vi har hvid december, frosten kommer for det meste først i januar februar.
    Dejligt at det hele ikke er klasket sammen efter sne og regn:-)

    SvarSlet
  6. Dejlige billeder af dine stedsegrønne :-)
    Det er så vigtigt, at der også er noget for øjnene her i vintersæsonen, og det bidrager de stedsegrønne træer, buske og stauder i høj grad med.

    SvarSlet
  7. Hej Ulla

    Man må da nok sige at det ser helt godt ud, og havde du ikke julestjernen tændt kunne man jo nok tro at årstiden var en anden!

    Ha en dejlig aften

    SvarSlet
  8. Hej Ulla. Det er nogle kanonflotte billeder, hvor man rigtig fornemmer vintersolen. Også god 3.adventssøndag til dig.

    SvarSlet
  9. Ikke overraskende så er jeg stor tilhænger af en grøn december, sne er skønt og smukt, men koldt og træls når man kører langt efter arbejde. De stedsegrønne er haven vogtere, der er der hele året og kræver så lidt, men giver igen tifold.
    Sikke meget grønt du har i haven, det er fryd.
    Venligst
    Henrik

    SvarSlet
  10. Skønne billeder Ulla, jeg er også fan af stedsegrønne, og har lige fået plantet 5 tuja, altså sikke en glæde og fasthed de giver til haven, også selvom de blot er en meter:-)
    Ha en god mandag!

    SvarSlet
  11. Dejlige billeder, Ulla - stedsegrønt lyser så flot op om vinteren. Det har vi meget af også her hos os :)

    SvarSlet
  12. Dejlige fotos fra din have, Ulla!
    Den ser nu ikke så død ud endda :-)

    Knus,
    Lone

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.