Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

onsdag den 29. oktober 2014

Rosenhækken er stadig i blomst



Både katteurten og Alnwick roserne er stadig i blomst og det har de været uden afbrydelse siden slutningen af juni.


Der er vist ikke mange planter der blomstrer så længe som engelske roser...














Så jeg glæder mig stadig over at vi fjernede den grimme spireahæk og nu kan glæde os over lyserøde roser helt hen til november.

Billederne er taget for et par dage siden.




11 kommentarer:

  1. Det ser hammergodt ud med det blå stakit og de lyserøde roser.
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for det :) Faktisk er stakittet antracitgrå, men jeg kan godt se at det fremstår blåt her. Billedet er taget ved middagstid forleden dag, men i ringe lys.

      Slet
  2. Godaften Ulla.Ja !!! det er da en stor forbedring med stakittet og de smukke roser.
    Kan godt forstå at du er glad for forandringen...............og katteurt er jeg også rigtig glad for.
    Dejligt at have noget der blomstre på denne årstid.
    Rigtig god aften Knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Helt sikkert, og jeg bliver ved med at nærstuderer det når jeg kommer forbi - en stor glæde :)

      Slet
  3. Kære Ulla, Ja, roser er ganske vidunderlige. Der skal pusles om dem, men de giver så meget retur. Jeg må le ad din bemærkning om, at stakittet er gråt, for der ser MEGET blåt ud på billedet. Det ser godt ud sammen med roserne alligevel ;-)

    SvarSlet
  4. Hej Ulla
    Nøj hvor ser det godt ud ;)
    Jeg kan godt forstå at du er glad for, at den gamle spirea hæk er væk ;)

    SvarSlet
  5. Hej Ulla. Det ser bare godt ud med stakit og roser. Jeg er også overbevist om, at det er flottere end en spireahæk. Det var vel nok godt, I tog den beslutning. Jeg er faktisk helt vild med stakittet!

    SvarSlet
  6. Det er en skøn hæk, og så meget pænere end spiræa.

    SvarSlet
  7. Hvor er den smuk, dybt inspirerende, hm.... jeg har i årevis arbejdet på at få en rosenhæk til at lykkes som afskærmning til en af krogene i haven, kan godt se det bliver til noget når man planter så mange som du har gjort. Har surfet lidt rundt på din blog, måske bare ikke fundet beskrivelsen af hvor mange du har plantet pr. meter.
    Tak for mange smukke billeder i øvrigt. God sommer.
    Bh Susanne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Susanne

      Tak for dine søde ord, vi er meget tilfredse med rosenhækken som nu skal til og i gang med 4. sæson.
      Der er plantet 20 roser på 9,60 meter - altså lige godt 2 roser pr. meter.
      Held og lykke med din hæk.

      Slet
    2. Tusinde tak for dit svar - tænk at 2.pr meter kan gøre det. Den rose må jeg prøve af her hos mig. God sommer 😀

      Slet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.