Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

tirsdag den 30. juli 2013

Roserne falmer...

... men ikke Astrid Lindgren.

Hun står stærkere og flottere end nogensinde før i de to store krukker, som vi købte sidste år.

Overhængende blomsterklaser og masser af knopper, det er ren nydelse på terrassen og fra stuen.

Vi begynder billedserien med rosen på afstand til højre i billedet og zoomer derefter mere og mere ind.

Enjoy :)



Den sartrosa farve er helt uimodståelig
























Masser af blomsterknopper - hun kan blive ved længe endnu



8 kommentarer:

  1. Hej Ulla.Sikke da nogle smukke krukker med de dejlige Astrid Lindgren i.Endnu en blomst der skal på listen.Du kan da bare det med roser.
    Og dagens dejlige nyhed er regnen......har lige fået 7 mm.Rigtig skønt for vi trængte så meget til lidt regn.Rigtig god aften knus Jette

    SvarSlet
  2. Ja hun står da flot endnu, min trækker lige vejret lidt, der er ikke så mange knopper i den lige nu.
    Knus Lisbeth

    SvarSlet
  3. Uh, hvor er de smukke!

    SvarSlet
  4. Ja, jeg forstår faktisk ikke, hvorfor vi ikke har den smukke og sunde rose.

    SvarSlet
  5. Nej - hvor er den køn, ja du forstår da også at friste Ulla!

    SvarSlet
  6. Wauw, hvor er din Astrid Lindgren dog smuk og sund! Jeg kommer helt til at savne min, som mistrivedes efter flytning til ny have og blev bortadopteret til min mor. Måske jeg skulle prøve igen ... bliver i hvert fald inspireret, når jeg ser dit smukke eksemplar ;-)

    SvarSlet
  7. Jeg synes kun at man hører positivt om Astrid Lindgren rosen. Den ser smuk ud i dine krukker.

    SvarSlet
  8. Rosenfristelser er der nok af :) Tak for jeres altid søde kommentarer. Om Astrid Lindgren kan jeg tilføje at den ifølge Ernst Jensen (roseneksperten fra Ribe) er den bedste lyserøde rose. Jeg er ikke utilbøjelig til at give ham ret.

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.