Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

torsdag den 11. juli 2013

Rosenhækken

... trives.

Jeg er dagligt på runde langs det nye hegn for at sikre mig at de nye roser trives, og det gør de.

Visne blomsterhoveder nappes af, der vandes i disse dage hvor solen står højt hele dagen, og i det hele taget går jeg bare og glæder mig over at vi tog springet fra spirea til Alnwick Rose.






Her ses det gamle rosenbed midt i haven
hvor "Pernille Poulsen" og "Ingrid Bergmann" bor.


8 kommentarer:

  1. Dejligt at høre og se, at rosenhækken trives. Ingen tvivl om at det bliver en fryd for øjet, både for jer selv og alle som går forbi. :o)

    SvarSlet
  2. Jeg sidder og kigger ud på den grimme forvoksede spireahæk over mod naboen og kan fuldt ud forstå, at du er glad for dit bytte :)

    SvarSlet
  3. Smuk rose - bortset fra blomsten, hvad var det så der gjorde, at valget faldt på den?

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi ville have en Austin rose, en lyserød, en der remonterer flittigt og kan tåle regnen godt, har sundt løv og en rose, der er fyldt i blomsten - det var vist de fleste af kriterierne.

      Slet
  4. Smukke rosenblomster, der mangler et overbliksbillede af hele hækken, synes jeg. Det vil jeg gerne se.
    Knus Lisbeth

    SvarSlet
  5. Vi må se den fine hæk også!! Spændt på hvordan det ser ud!

    SvarSlet
  6. Hej Ulla. En smuk rose. Jeg stemmer i og vil også rigtig gerne se den fine hæk!

    SvarSlet
  7. Det lyder så smukt! Jeg har selv en enkelt Alnwick, og jeg kunne da godt bruge en hel hæk ;-)

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.