Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

torsdag den 20. oktober 2011

Efterårs billeder

Haven forandres hurtigt lige nu.Her er først et billede af den lille dam for godt 14 dage siden og nedenunder to billeder fra i dag:




Pagodebusken bliver mere og mere rød og dermed flottere og flottere. Den står lige ved terrassen og vi kan se den fra vinduet hvor vi spiser:



Westerland fra forleden dag - nu ser den således ud:


Dusksalvien står flot endnu. Det er flere år siden vi plantede den og den er kommet selvsået hvert år siden. Det er da taknemmeligt.


Klatrerosen Ilse Krohn Superior:



Men en ting, som ikke har opdaget efterårets komme er KLOKKERANKERNE
De gror og gror som om intet var hændt, her er dugfriske billeder - gad vide hvor længe de klarer sig....



Ha' en dejlig aften.

11 kommentarer:

  1. Przy "oczku" robi się smutno, ale masz jeszcze tyle pięknych kwiatów do oglądania i śliczny czerwony krzew. Ciesz się tym. Pozdrawiam

    SvarSlet
  2. Dejlige billder.
    Det er da skønt som de klokkeranker bare kan blive ved :-)
    Men ellers er jo det efterhånden svært at overse at sommeren er forbi.

    SvarSlet
  3. Ja, det går lidt for hurtigt. Jeg synes dog måske at sommeren er lidt forlænget for mig i år pga bloggen. Så ser man lige noget, som man skal ud og tjekke. Dejligt :)

    kh Anne Mette

    SvarSlet
  4. .....skønt at der stadig kan findes lyspunkter derude og dine roser er da bare for fantastiske ;0)

    Knus Dorthe

    SvarSlet
  5. Jeg kan lige forestille mig udsynet fra spisebordet. Det ser flot ud. Det er svært at forstå, at vi snart er i november!

    SvarSlet
  6. Bortset fra klokkerankerne, ja så er forfaldet tydeligt. Mine klokkeranker blomstrer også nu, de holder noget længere i denne kulde, til gengæld er de også længere tid om at springe ud.
    Jeg sidder og undrer mig lidt over din pagodebusk. Min har for længst smidt stort set alle bladene, det er nok 14 dage siden, min var så smuk. Så langt bor vi da heller ikke fra hinanden, eller gør vi?

    SvarSlet
  7. Nej, hvor er den køn din Padogebusk - og tal endeligt ikke for højt om efterår og nattefrost i klokkerankernes nærvær - lad dem bare vokse og blomstre i skøn uvidenhed ;o)

    SvarSlet
  8. Lisbeth, pagodebusken står "lunt" mellem en stor kirsebærlaurbær og en klokkebusk, jeg ved ikke om det har noget at sige. Den har stort set ikke haft blomster i år, men er meget smuk lige nu. Vi bor vel begge i det østlige jylland...

    Tak til jer alle for kommentarer. Anne Mette, du har da helt ret i at sommeren på en måde forlænges her i blogland.

    Roserne vil jeg blive ved med at vise lige indtil den sidste blomst er faldet af... :)

    SvarSlet
  9. Ja det må vi sige, jeg ved ikke helt, hvor du bor, men vi bor midt i Kattegat og vi hører til Østjylland.
    Min pagodebusk har haft masser af blomster, så lige nu står den med frøstande og uden blade.

    SvarSlet
  10. Skønne billeder.
    Hvor har du endnu mange smukke blomster.
    Tak for kigget.

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.