Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

tirsdag den 4. oktober 2011

Fransk visit


Sikke en masse læsestof at gå i gang med rundt om på bloggene, når man har været hjemmefra i 4 dage.....

Hvor har I alle nydt den fantastiske sommerweekend, Danmark blev beriget med den første weekend i oktober. Det er virkelig noget at tænke på, når nu temperaturen om få dage nærmer sig nattefrost.

Og hvor var jeg så?  I Bretagne i det nordvestlige Frankrig. På tur med kolleger og kunder med indbygget tid på egen hånd. Og der var varmt, meget varmt... ca. 29° både fredag og lørdag, hvilket var ca. 10° over normal temperaturen for årstiden.

Have-billeder var ikke dominerende, men jeg faldt over disse sjove kæmpe-kålplanter, som stod i lange bede sammen med bl.a. mørke Dahliaer og andre unavngivne planter:



Nogle få platantræer var der også uden for hotellet:



Frokostpause på et af St. Malo's hyggelige bytorve:




Min egen have får jeg ikke rigtigt tid til før det bliver weekend igen... men så må jeg også derud.

7 kommentarer:

  1. Byłam tam w maju tego roku, ale takich "olbrzymów" jeszcze nie było. Pozdrawiam

    SvarSlet
  2. Jamen sikke temperaturer, I også havde der - skønt :-) Det var da dejligt, at I også havde tid på egen hånd til at opleve lidt af det lokale :-)

    SvarSlet
  3. Ja men øv ikke at være hjemme den dejlige sommerweekend. Heldigvis havde I godt vejr der også, men en tur i din egen have, ville du nok have nydt lige så meget.
    Kålene er meget flotte. Det skal nok blive havevejr næste weekend, men du skal nok have mere tøj på.

    SvarSlet
  4. det er vist ved at være "in" med at have kål mellem stauderne !!!, flotte billeder du har taget. ;)

    SvarSlet
  5. Det var vist nogle kæmpe kålplanter?? Håber på, at vejret er med os i weekenden, da jeg for engangsskyld vil få tid til et par timer derude. De kræver måske en ekstra trøje, men hvad gør det. når bare det ikke står ned i stænger :-)

    Ha' nu en dejlig dag :-)

    SvarSlet
  6. Nøj, nogle flotte kål-planter... mine kaniners mundvand ville løbe hvis de så dem :-)
    Det lyder som en herlig lille svip-tur med sydens varme.

    SvarSlet
  7. hej alle, ja - kålplanterne var meget store og iøjnefaldende, men de passede faktisk fint ind i helheden, hvilket var lidt svært at fange på billedet.

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.