Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

onsdag den 12. oktober 2011

Paradisæbletræer

Lige uden for vores hæk står de flotte paradisæbletræer på fællesarealet. Nu har jeg fulgt dem siden blomst i foråret og til nu, hvor de stadig står med deres flotte små røde paradisæbler.

Er der nogen, der laver æblegelé?





Inden for hækken er der også kommet efterårspræg over dammen. Masser af blade er faldet i den og vi har gjort "vinterhytten" til fiskene klar (flamingokassen i midten), godt belært af sidste års tidlige vinter. Kassen har betonflise i bunden og står dermed i dammen med luft foroven., og fiskene kan svømme ind i den og lune sig...


5 kommentarer:

  1. Rigtig gode billeder. Blå himmel.

    Hvor har du fået et par gode billeder af jeres dam. Guldfiskene er meget tydelige at se. imponerende.

    SvarSlet
  2. Jeg har mange paradisæbletræer, men har ikke lavet gelé af dem, for det er kun små frugter, dem får fuglene. Jeg har lavet rosengelé, men det er jo noget helt andet.
    Det er en flot dam, hvad gør fiskene, hvis den fryser til? Hvad er det for et træ, der står ved kanten?

    SvarSlet
  3. Hvor er jeres dam flot, og sikken en masse skønne fisk. Jeg elsker guldfisk :-)
    Det lyder som en smart vinterhytte. Er det én I selv har konstrueret?
    Jeg startede på at ordne min dam igår. Jeg gør det over nogle gange, så det ikke er så hårdt for hverken mig eller fiskene.

    SvarSlet
  4. Landbohaven, tak for det. Jeg var selv overrasket over at se billederne af fiskene så tydeligt :)

    Lisbeth, dammen er ca. 90 cm dyb, hvilket skulle sikre at den ikke bundfryser, men flamingokassen holder også et lille areal frostfrit og igennem hullet foroven kan vi evt. fodre fiskene.

    Træet ved siden af er en japansk dværgløn, som jeg har vist på nogle af mine tidligere sommerindlæg.

    Hanne, tak :)Ja, det er et stort arbejde at ordne dammen. I vores have er det min mands store interesse, så han gør arbejdet.

    SvarSlet
  5. Dejlige efterårsbilleder af havedammen og paradisæblerne, jeg laver ikke æblegele eller anden form for syltetøj. Jeg troede at fiskene lå i dvale om vinteren har ikke tænkt over at de skal fodres:)

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.