Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

fredag den 7. oktober 2011

Før frostens komme...

Ja, ja - de lover helt ned til frysepunktet i morgen nat. Suk... jeg håber det ikke går helt så galt, så vi i nogle uger endnu kan nyde de skønne klokkeranker, Dahliaer, Stolte Kavalerer m.v.

Hvis nattefrosten tager dem nu, så har jeg i hvert fald disse helt dugfriske minder:








Der er ellers hundredevis af blomster og knopper på mine klokkeranker, som jeg jo har 5 steder i haven.





Rosen Frühlingsduft, som jo ellers er den allerførste rose i haven her, er netop kommet med endnu en efterblomstring. Planten har næsten mistet alle blade, men vi prøver lige igen.

Jeg er forlængt holdt op med at "deadheade" disse Stolte Kavalerer, men alligevel pynter de her på falderebet.

Weekendens haveaktiviteter vil bl.a. byde på lægning af 50 stk. tulipan Queen of Night og plantning af denne Stormhat:
"Arendsii" er navnet.

God weekend derude, med eller uden frost

10 kommentarer:

  1. Skønne sensommerbilleder - selv om du vover at tale om nattefrost!! Men du har det vel et sted fra... :o/ Jeg er lige på vej ud af døren, men meldes der frost må jeg fluks ud i morgen og plukke spandevis af dahlia.
    Og hvor er den sød, din stolte kavaler :o)
    Ha' en dejlig week-end fra fru friis

    SvarSlet
  2. Lækre billeder. Og ja, det er bare med at nyde det hele før det pludselig er forbi - men jeg håber da, at vi får lov til at nyde det lidt længere :-)

    SvarSlet
  3. Jeg kan jo godt kommentere hos dig, så mig slipper du ikke for.

    Ja, det må altså godt liiiige vente. Vi må suge til os i morgen. Dejlige billeder :)

    SvarSlet
  4. Hvor er det dejligt at kunne slubre i skønne sensommerblomster :-)
    Og den der frost må godt vente noget endnu - for jeg er ikke klar!

    SvarSlet
  5. Hvor har du dog endnu mange skønne blomster.
    Jeg håber ikke vi får frost nu, for nogle af vore Georginer er først ved at springe ud. Det er godt nok sent.

    SvarSlet
  6. Jeg håber også at nattefrosten bliver afblæst - vi vil have blomstring bare lidt længere, som kompensation for den våde sommer.
    Jeg savner at have hvide kavalerer i haven når jeg ser dine fotos - dem må jeg huske at få forspiret til næste forår.

    SvarSlet
  7. Minderne har man da lov at ha` ;-)
    Heldigvis har vi mange smukke billeder, som vi kan nyde, når det hele er forbi for i år, men vi venter lidt endnu. Vi vil ikke have frost i morgen nat.

    SvarSlet
  8. Jeg stemmer altså også imod frosten. Det er alt for tidligt endnu i min indre kalender. Lige nu ser det ud som om vi slipper hér i øst, men man kan jo aldrig vide sig sikker. Vi må krydse fingrer :-)

    SvarSlet
  9. Åhh nattefrost det er da for tidligt, håber vi slipper.
    Sikke mange smukke blomster du stadig har.
    Annette

    SvarSlet
  10. Tak for jeres søde kommentarer, som jeg lige er inde og opdatere på. Her i Østjylland viser temperaturen nu kl. 23.30 4°, så jeg håber da ikke at det bliver til nattefrost. Jeg har ellers plukket alt hvad der næsten var af Dahlia ind i min stue - det ser skønt ud.

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.