Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

søndag den 9. oktober 2011

Morgenbilleder

1,9° grad PLUS var det laveste vi nåede i nat. Pyha, det ser ud til at vi kan glæde os over blomsterne i haven lidt endnu.
Her er dugfriske morgenbilleder.

Denne første kavalkade viser vores Jaques Cartier roser...  i alle stadier... Det er virkelig en rose, som fortsætter sin blomstring rigtigt sent på sæsonen.








Solsikken "Italian White" har blomstret ret sent. Den blev sået direkte i foråret, men næste år må jeg nok prøve at forspire den.


En af de få Dahliaer der ikke kom med ind i stuen i går.


Rose de Rescht kan også endnu.


Comte de Chambord:


Unavngiven clematis, stadig med knopper...



God søndag til alle.

8 kommentarer:

  1. Sikke nogle dejlige billeder. Den clematis er virkelig smuk, tænk at den har knopper endnu. Tak for fremvisningen.

    SvarSlet
  2. Dejlige billeder. Min Jacques Cartier blomstrer også endnu, og den dufter skønt også på lang afstand.

    SvarSlet
  3. Vi tog chancen (sådan ender det næsten altid, primært tid :) - heldigvis kom vi ikke under 4 gr. Puha.

    Dejlig klematis - jeg kan godt lide den mørke farve.

    SvarSlet
  4. Jeg er ikke klar over, om det var frost her (var tidligt oppe for at tage på kursus, så ..) men dejligt, at I slap denne gang, så i fortsat kan nyde de smukke roser og clematis :-)

    SvarSlet
  5. Dejlige rosenbilleder, min Jaques Cartier står også med fine blomster endnu.
    Solsikken Italian White blomstrer også sent hos mig, og jeg har heller ikke forspiret, for der stod, at det ikke var nødvendigt, men med det vejr vi har haft i år, var det det nok alligevel.

    SvarSlet
  6. Jo jo, der er hul igennem :o) og sikke smukke billeder, der er hul igennem til - det er bare om at inhalere de sidste tegn på sommer inden nattefrosten "hærger".

    SvarSlet
  7. O wiele przyjemnie patrzeć na kwiaty, które się budzą do życia, niż na te ostatnie. Jednak sprawiają nam one radość, bo jeszcze są. Pozdrawiam

    SvarSlet
  8. Wow - hvor er Italian White smuk :-) Havde selv sået den, men de var alle skriggule :-/

    Kh. Marlene

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.