Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

fredag den 31. januar 2014




Det har sneet en del de sidste par dage og hvor har det været koldt.

Her er lidt stemningsbilleder fra haven.



Mærkeligt at tænke sig at der om sommeren er fuldstændigt
dækket af clematis her på stativet.

Natviolerne er klasket sammen, men de rejser sig nu nok igen.

Rh. Garten Director i knop.
Det er den første rhododendron, der blomstrer i vores have.


Det nye stakit ud mod vejen - den grå farve passer godt til vinterfarven, synes jeg.
Roserne "The Alnwick" har fået vinterkåbe på.





Fodspor i sneen - her på dammen




I aften skal vi have tændt det næste hold islygter
- det giver vist tø snart.

11 kommentarer:

  1. Hej Ulla. Det var nogle gode stemningsbilleder med sne på. Jeg kan se, at I har fået lige så meget sne som vi har. Det er ikke nemt at cykle, så jeg tager bussen. Jeres plankeværk har en fin farve og den passer jo også godt til at det grønne om sommeren - og så selvfølgelig til lyserødt!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg kan heller ikke cykle lige nu, men jeg tror ikke vi har fået helt så meget sne som jer. Plankeværket kom jeg bare til at se på og så syntes jeg at det passer så fint i naturen lige nu.

      Slet
  2. Hej Ulla
    Dejlig snestemninger fra en kold tid. Det er sjovt at prøve på at tyde sporene i sneen og se hvor dyrene bevæger sig hen. Husskaden er flot i det hvide landskab. Mon tøvejret om hjørnet kan få bugt med sneen de næste dage :)
    Kh Rose

    SvarSlet
  3. Ja vi må nyde sneen, mens den er der, snart tør det vel igen, så vi kan komme til at se, hvor langt forårsblomsterne er nået. Lad os så håbe, at det var den vinter, men det kan vi nok ikke være sikre på.

    SvarSlet
  4. Hej Ulla.Fine stemningsbilleder fra din have.Vi har også fået dækket hele vores have med sne............men smukt ser det ud.
    Må vist lige ud i morgen og tage lidt snebilleder med mit nye kqmera.Jeg kan jo ikke blive ved med at vise blomsterbilleder.
    Synes ikke der er så mange fugle her hos os...........kun lidt duer og solsorte.
    God weekend knus Jette

    SvarSlet
  5. Fine stemningsbilleder! Og så må sneen da også gerne tø for min skyld ;-)

    SvarSlet
  6. Spændende at følge din rosenhæk i år, tror det bliver så flot.

    Hilsener Hanne, Tilst

    SvarSlet
    Svar
    1. Uh... jeg glæder mig også til at se den igen.

      Slet
  7. Virkelig fine vinterstemningsbilleder.
    Tak for kigget.
    Ha´ en god aften.

    SvarSlet
  8. Fine sne billeder, bliver spændende at se din Rhododendron i blomst ;-)

    SvarSlet
  9. Dejlige stemningsbilleder af planter og fugle jeres vinterhave :-)
    Det er helt fantastisk med en rhododendron, der står med så store knopper så tidligt på året, selvom jeg er klar over, at der er nogen som blomstrer meget tidligt.

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.