Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

tirsdag den 21. januar 2014

Grå vinterbilleder... eller hvad... ?



... vinteren er lidt grå og kedelig, selvom vi skam har fået sne.

Alligevel kan man sagtens se det (s)kønne i det grå og triste, når cameralinsen sættes for øjet.

Malcolm er mester for disse billeder fra i dag.

Istapperne hænger i store mængder ned fra taget, det ser smukt ud.

Dammens grå farver får et lille strejf af grønt med toppen af det lille cedertræ "Karl Fuchs" i billedet også.





Den gule rose "Stockholm" står i fuld knop i en stor krukke i drivhuset. Den skal nu nok klare sig, og under alle omstændigheder skal den beskæres til april.


Til sidst en lille fugl, med fod på maden...



10 kommentarer:

  1. Umanerligt smukke billeder, som fokuserer på det positive - også i januar - tak for det!

    SvarSlet
  2. Smukke istapper og billeder. Is og sne er gode fotoobjekter.
    Kærlig Hilsen
    JetteMajken

    SvarSlet
  3. Lækre billeder Malcolm har taget, hils ham :) Vi har ikke en gang istapper hos os, men så må jeg nyde jeres. Jeg er imponeret over rosen i drivhuset. Det kan da godt være, den springer ud.
    Knus Lisbeth

    SvarSlet
  4. Sikke store vejrforskelle vi har i vores lille land. Her kom der et lille drys sne i dag, men ikke noget der blev liggende, og istapper har vi ingen af.

    SvarSlet
  5. Her er sneen snart væk igen. Men uf det er så koldt derude!
    Det er nogle stemningsmættede billeder Malcolm har taget. Ros til ham!

    SvarSlet
  6. Hej Ulla.Smukke billeder Malcolm har taget Øver mig i at tage nærbilleder.......men det er svært..Her har vi slet ikke haft istapper.
    Sådan et lille cedertræ ønsker jeg mig også..........det er bare så smukt.
    Utroligt med den gule rose i drivhuset..
    Er ved at lave oksekødssuppe med flødepeberrodssovs til mine gæster i morgen
    Goddag knus Jette

    SvarSlet
  7. Dejlige vinterbilleder. Fulde af stemning!

    SvarSlet
  8. Dejlige billeder, istapper er fine fotomodeller.

    SvarSlet
  9. Fine vinterbilleder.
    Istapper har vi ingen af men her er et tyndt lag sne.
    Tak for kigget.

    SvarSlet
  10. Tak for alle kommentarerne - det er sjovt at følge med i vejret rundt om på bloggene, men mon ikke vi har fået sne de fleste steder i landet nu.

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.