Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

torsdag den 23. januar 2014

... bare helt almindelige fugle

... kommer og spiser hos os, billederne er fra i dag.



Vi har selvfølgelig vores forskellige foderhuse fyldt op med foder, og det er også der at vi næsten udelukkende fodrer.

... så foderet på terrassens snedækkede gulv var mest for at få skabt fotoafstand til de sultne fugle.


20 kommentarer:

  1. Hvor er de skønne. Jeg håber også på nogle fuglebilleder fra vores vinterhave, men da vi ikke har noget sne, så er de ret svære at se på billederne.
    God ide at lokke dem lidt tættere på ... så har man en bedre mulighed for at "fange" dem.
    Mange vinterhilsner fra Susan

    SvarSlet
  2. Fuglene er sultne nu, så der er masser af skovspurve og mejser, ja og solsorte. Men det er rigtigt, at det er nemmere at få gode billeder, når de står i sne, det gør de heller ikke hos os.
    Knus

    SvarSlet
  3. Ptaki są z pewnością szczęśliwe, że ludzie im pomagają. Pozdrawiam.
    Fugle er helt sikkert glade for, at de mennesker, de hjælper. Yours.

    SvarSlet
  4. Så fine små fugle. Og gode billeder!

    SvarSlet
  5. De "almindelige" fugle er jo også ualmindeligt sultne i disse dage. Jeg fylder op både morgen og eftermiddag for tiden.
    Det er rigtig flotte billeder, du har fået i kassen. Især blåmejsen mod grenene i baggrunden.

    SvarSlet
  6. Hvor dejligt at se de vidunderlige fugle!

    SvarSlet
  7. En skøn beskæftigelse lige nu. :)

    SvarSlet
  8. Jamen vi synes jo de er almindelige fordi de bor i Danmark. Jeg synes nu, at de er meget farverige og smukke. Fine billeder. Blåmejsen er da smuk!

    SvarSlet
  9. Dejlige fuglebilleder.
    Tak for kigget.

    SvarSlet
  10. Skønne billeder af havens fugle ;)

    SvarSlet
  11. almindelige eller ualmindelige - de er bare super hyggelige.
    Jeg nyder vores rigtig meget :-)

    kh. - og dejlig aften til dig.

    SvarSlet
  12. De er så hyggelige at få besøg af uanset de er almindelige.

    SvarSlet
  13. Godt de hygger sig i vinterkulden de små........og stadig sne - så smukt - så ser man fuglene meget bedre end i det grå vi har :0)

    Knus Dorthe

    SvarSlet
  14. Hej Ulla.Smukke billeder af de helt "almindelige" fugle.Her er det også svært at fange dem.
    Når jeg åbner terrassedøren er de væk i et snuptag.
    God dag knus Jette

    SvarSlet
  15. Hej Ulla. Jeg synes også dine billeder er rigtig gode, men kom til at tænke på jeres hvide solsort! Er den stadig i haven, eller er den flyttet?

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Birgitte, "vores" hvide solsort har vi desværre slet ikke set i denne vinter. Jeg er bange for at den kan være gået til, men nu må vi se om den dukker op.

      Slet
  16. Dejligt med mange fugle i haven! - Vi har også rigtig mange omkring foderhuset nu, hvor kulden er kommet til landet. Specielt en dompap er flittig gæst, og den er så smuk med sin røde farve på brystet.

    SvarSlet
  17. De helt almindelige fugle er rigtig søde. Jeg holder meget af blåmejserne, dem kan man komme meget tæt på, før de letter :-)
    Vi har også flest af de helt almindelig fugle, sidste vinter så vi flere forskellige, men det er sikkert fordi vinteren var så lang og kold, at flere fugle søgte tættere på beboelse.

    SvarSlet
  18. Det er helt sikkert dejligt med fuglene, og man kan nemt følge med i deres spisen ved alle foderpladserne, blot kniber det med at få billeder af det.

    tak for søde kommentarer :)

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.