Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

tirsdag den 14. januar 2014

Orkideer i Singapore

Mange har skrevet så begejstret over mine rejsebilleder i de seneste indlæg, så hvorfor ikke blot fortsætte med at vise lidt fra den botaniske have i Singapore, hvor vi især så orkidehaven.

Singapore National Orchid Garden har verdens største udstilling af orkideer. Der var rigtigt meget at falde helt i svime over og vi tog  m-a-n-g-e  billeder.

Her kommer et udvalg:

Ved indgangen er dette springvand.
Allerede her stryger ens forventninger i vejret.

Her er en smuk allé. Orkideen i de gule buer hedder "Goldiana - Golden Shower".








Dette er sandelig noget andet end mine hvide orkideer i vindueskarmene.
Imponerende...





Det var slet ikke til at stå for alle disse skønheder, den ene farve kønnere end den anden.
I et særligt afsnit af haven var VIP Orchid Garden, hvor mange kendte i tidens løb
har fået opkaldt en orkide efter sig når de har besøgt haven.
Her kunne man se orkideer opkaldt efter f.eks. Princess Diana.











Hvad siger I til denne yndige brud? Hun og gommen var også i orkidehaven - de skulle have taget bryllupsbilleder, og jeg kunne ikke lade være med at lege "paparazzi"...



Der er også orkideer andre steder i Singapore, i gadebilledet, i ankomsthallen i lufthavnen og som her - ved indgangen til Jurong Bird Park:




Singapore er en meget ren og meget grøn by.

Nedenstående billeder er bare et par eksempler på hvordan planter og blomster præger gadebilledet mange steder.
















Suk - ja - i det mindste er det dejligt at have billederne at se tilbage på når man nu tynges lidt af januarmørket.

Og så vil jeg sige, at hvis man skal ud at rejse i dette verdenshjørne, så skal man ikke springe et "stop-over" i Singapore over - det er en meget spændende og flot by.


19 kommentarer:

  1. Godaften Ulla.Bare kom med flere billeder fra jeres skønne tur.Og wauv siger jeg bare .............sikke da nogle skønheder.Utrolige farver.Har da en del selv,men der var da mange af dem du viser som jeg godt kunne tænke mig.
    Jeg må også vise billeder fra ture sidste år indtil jeg får købt et nyt kamera.
    Men flotte flotte billeder du har taget. Knus Jette




    Flotte flotte billeder.Knus Jette

    SvarSlet
  2. Ej, altså! Det er jo sådan orkideer skal se ud! Vi vl se flere billeder fra jeres tur :-)

    SvarSlet
  3. Nu ved jeg jo at du er rigtig god til orkideer, så det ma da ha' været en hel forrygende oplevelse at se dette smukke sted. :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var lige til at blive helt høj af :)

      Slet
  4. Fantastiske billeder af masser af orkidéer, de er godt nok flotte, et sandt eldorado. Men de fine buer var dem, som betog mig allermest, ja og så måske bruden :) Dejlige billeder at have i sit arkiv, hvis man trænger til sol og farver.
    Du skriver, at der er rent og pænt i Singapore, jeg synes, jeg kan huske, at der er noget med bøder, hvis man smider affald eller skod der, tror det er den by, men jeg er ikke sikker.
    Knus Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, de var meget meget smukke, helt betagende. Du har helt ret, i Singapore må man ikke smide affald på gaden (det burde man heller ikke i andre lande) og man KAN simpelthen ikke købe tyggegummi af samme årsag.

      Slet
  5. Nøj, hvor smukt!
    Vidunderlige billeder du glæder med, lige hvad man trænger til at nyde i den grå dis vi befinder os i lige nu her i DK:)
    Bruden er da betagende smuk.
    Tak for kigget!

    SvarSlet
  6. Hold da helt op, det er simpelthen så flot................ :_)
    Jeg tror også, vi var gået helt fotoamok, hvis vi havde besøgt det sted ;-)

    SvarSlet
  7. Ej, hvor fantastisk, dejligt du vil dele disse billeder. De er helt vidunderlige, de orkideer.

    SvarSlet
  8. Kan bifalde alle, wow sikke en overflod af orkideer, utrolig flot, imponerende syn, Tak for kigget.

    SvarSlet
  9. Suk jeg elsker bare orkideer! Ja jeg har simpelhen ikke andre planter indenfor. Det er så fantastisk at se hvordan de også bruger planterne ude i gade billedet, opløftende og smukt!
    Knus Gro

    SvarSlet
  10. Meget smukke orkideer. Der ser frodigt ud og dejligt med så mange blomster i det almindelige gadebillede. Det kunne vi måske lære lidt af med flere blomster i byerne.

    SvarSlet
  11. hold nu op - hvor er det FLOT!
    Tusind tak for kigget :-)

    SvarSlet
  12. Hej Ulla. Hold da op, hvor er det bare flot, man kan næsten ikke tro, at alle de orkidéer findes i virkeligheden - det er da helt fantastisk. Er lige blevet opdateret med dine andre indlæg. Min svigermor er helt pjattet med orkidéer, så jeg vil vise hende dit indlæg. Tak for supergode billeder!

    SvarSlet
  13. Tak for de mange dejlige billeder og så på en grå og regnfuld dag. Jeg har nydt dem.
    Hvor er bruden dog yndig.

    SvarSlet
  14. Tak for alle jeres søde kommentarer, jeg mærker tydeligt vores allesammens længsel efter blomstersæsonen.

    SvarSlet
  15. Hej Ulla
    Skønt at se orkideerne i deres rette element, lige hvad vi trænger til på en blæsende aften ;)

    SvarSlet
  16. Åh altså Ulla - så skønne rejsebilleder fra både Sydney og Singapore......får helt lyst til lynhurtigt at bestille en billet for at gå i dine fodspor. Skønt med grønt til øjnene her i januar - og wau en alle af gule orkidere man tro næppe sine egne øjne :0)

    Knus Dorthe

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.