Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

søndag den 10. februar 2013

Hvide blomster med X-Faktor

Anne fra Moseplassen efterlyser hvide blomster med X-faktor.

Kort og godt:

Hvide mamelukærmer.... dem har jeg haft før, men da vi etablerede det hvide bed sidste år, fyldte jeg nogle af hullerne ud med hvide mamelukærmer, og det gav en virkelig skøn effekt.

Tænk at en pose sommerfrø kan sprede så megen glæde.

Bedet er lige uden for vores køkken-karnap og i skumringen kunne blomsterne rigtigt lyse op og give "måneskins"-looket.

Farven er kridhvid - man forstår næsten ikke at en blomst kan være SÅ hvid.

Derfor skal jeg igen & igen have hvide mamelukærmer i mit hvide bed!







Her er et billede af et andet sted i haven, hvor mamelukærmerne også lyste op.


Klik her for at se de andre hvide kandidater og for at deltage selv.

19 kommentarer:

  1. Wauv lige i øjet.
    Det er da en vinder. Smukke billeder

    SvarSlet
  2. Virkelig nydelig!

    Ønsker deg lykke til! Klem

    SvarSlet
  3. Ren og vakker med alle sine hvite blomster til de grønne bladene.
    Marit.

    SvarSlet
  4. Nydelig! Lykke til i konkurransen!

    SvarSlet
  5. Mamelukker, for et artig navn på din hvite kandidat! Et måneskinnsbed har jeg hatt i tankene lenge, og kanskje kommer det i år! De lyser så fint opp på sommerkveldene!
    Lykke til!

    SvarSlet
  6. Hej Ulla.Utrolig smuk mamelukærme.Jeg har kun haft den rosa udgave.Men skal helt klart have den hvide til sommer.Må se om jeg kan klemme dem ned i mit nye bed.Knus Jette

    SvarSlet
  7. Jeg kan godt huske dem, de var så fine, det kan man også se på billedet.
    Knus

    SvarSlet
  8. Nydelig kandidat til X-faktor! Lykke til

    SvarSlet
  9. Artiug navn på en nydelig blostg. Hvitt gjør seg alltid godt i hagen, særlig i skumringen.
    Lykke til i X faktor:-)

    SvarSlet
  10. Kære Ulla. Nu har jeg også meldt mig, men hvor er dit hvide bud dog smukt. Enkele og hvide og så Mamelukker. Smukke. Held og lykke.

    Knus
    Lise Lotte

    SvarSlet
  11. Hvor er de skønne, dine hvide mamelukker :-)
    Jeg havde nogle for år tilbage fra en blandet pose. Men nu får jeg da helt lyst til at så nogle hvide til mit Sol og måne-bed.
    Den rene og kridhvide farve på dine er helt fantastisk.

    SvarSlet
  12. Smukke hvide mamalukærmer. Jeg såede nofel rosa farvede for et par år siden. Er du vild - hvor blev de høje! Men sikke buketter jeg ku' lave! Jeg tror også jeg vil prøve de hvide i år - tak for de skønne billeder der frister :-)

    SvarSlet
  13. Hej Ulla. Sikke en smuk mamalukærme. Den lyser smukt op i bedet. Jeg har den gammeldags lyserøde og glæder mig også til den i år. Jeg sår den nok direkte i voksestedet. Det har du vist også gjort?

    SvarSlet
  14. Den er utrolig lækker! Jeg har ikke set den i hvid før, men det er en imponerende skønhed :)

    SvarSlet
  15. Ja her må jer give dig så inderligt ret. Jeg havde også den hvide mamelukærme for første gang i sommer, og det var da helt forrygende som den kunne blomstre. Den vil klart blive en genganger i min have.

    SvarSlet
  16. Hej allesammen, tusind tak for jeres søde kommentarer. I må bestemt prøve hvide mamelukker i haven, det giver en kridhvid frodighed for få penge. Jeg forspirerede mine sidste år og plantede de små planter ud i bedet, men man kan nok også så på stedet direkte.

    SvarSlet
  17. De hvide mamelukker er da også bare skønne Ulla......pøj pøj med din smukke kandidat.

    Knus Dorthe

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.