Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

lørdag den 16. februar 2013

Guldregn



Apropos "HAVEFOLKETS" artikel om guldregn fik jeg lige lyst til at vise mit eksemplar frem.


Træet er ca. 10 år gammelt på disse billeder, og vi elsker når det står i fuldt flor. Desværre står der ingen flotte Allium under vores guldregn, men sidste år kom tulipanen Queen of Night på plads lige ved siden af.



Læs mere om guldregn og debatten om den her.































15 kommentarer:

  1. Et meget, meget smukt eksemplar, og hvor er det fint at den blomstrer helt nede fra. Tak fordi vi måtte se den også :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Så lidt... En fornøjelse for mig selv at gense, faktisk:)

      Slet
  2. Det er da også et smukt træ.Har I beskåret det i løbet af de 10 år?

    SvarSlet
    Svar
    1. Siden billederne her har vi beskåret det en smule, da vi gerne vil bevare den slanke vækst. Skal nok komme med update og nye billeder når den blomstrer igen til sommer.

      Slet
  3. Så fantastisk flott og så fin form treet har.
    Marit.

    SvarSlet
  4. Ja det er flot, jeg har et hjembragt fra min mors have, der var rigtig mange selvsåede.
    Knus

    SvarSlet
  5. Vad fint det är, och fullt med blommor.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, en rigtig show-stopper når den er smukkest.

      Slet
  6. Sikke et smukt træ med så mange blomster! Vi har et i haven som de tidligere ejere siger er en selvsåning. Det er da sjovt at man kan få sådan et træ uden at gøre noget for det ... Men jeg tror nu ikke at vores blomstrer som jeres - for det har slet ikke så mange grene så langt nede. Det må være en særligt smukt blomstrende guldregn I har :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg kender ikke så godt det med selvsåede udgaver - har ikke set nogen i vores hjørne hvor træet står, så måske er blomstringen ikke helt den samme. Det må jeg vist læse mere om...

      Slet
  7. Hej.
    Smukt træ.Det har en god størrelse. Gode billeder og dejligt indlæg.
    I vores nabos have er der også en Guldregn. Egentlig ikke køn grundet for lidt lys.
    Den selvsår sig i hækken, så der er brug for lidt oprydning i små
    planter af til. Måske der er flere sorter??

    SvarSlet
  8. È davvero un esemplare magnifico! Una fioritura eccezionale :)

    Un salutone e tanti complimenti per questo maggiociondolo!

    SvarSlet
  9. Sikke en gave at have i sin have :-)
    Den må stråle om kap med solen mens den blomstrer.
    Meget smukt...

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.