Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

lørdag den 16. februar 2013

Gule blomster med X-Faktor

Konkurrencen på bloggen Moseplassen fortsætter og nu er vi nået til GUL.


Mit bidrag er David Austin-rosen "Charlotte", som jeg fik i min have i 2012. Jeg havde før læst om rosen og da jeg til et havearrangement i juni måned så den til salg i en af boderne, var jeg slet ikke i tvivl om at Charlotte skulle være min.

Charlotte er en engelsk rose, forældlet af David Austin. Den er hårdfør og har et smukt mørkegrønt løv, som passer perfekt til den sartgule rose. Den har yndige rosenknopper som åbner til en smuk fyldt blomst i den mest fantastiske lysegule farve. Væksten er opret, så man kan se blomsterne ovenfra, hvilket tiltaler mig meget.

Rosen blomstrer fra juli til frosten kommer.

Charlotte er navnet på rosen, dedikeret af David Austen til et af sine børnebørn. Sikke en smuk tanke :)






Jeg har før skrevet om rosen Charlotte - du kan læse her hvis du har lyst.
 
Klik her for at se de andre gule kandidater til Moseplassens konkurrence og for at deltage selv.
 
 

19 kommentarer:

  1. Virkelig nydelig! Lykke til med ditt herlige bidrag!

    SvarSlet
  2. En härlig ros, färgen är mild och fin. Lycka till!

    SvarSlet
  3. Åhhh den rosen var virkelig nydelig! Jeg elsker den lysegule sarte farge, og dette var et godt valg med rikelig med x-faktor :)
    Lykke til!

    SvarSlet
  4. Den er smuk, og ved du hvad? Den har jeg ikke :)
    Har den skålformede blomster, det synes jeg, det ser ud til. Det kan jeg bedre lide end de flade. Og at den har en opret vækst er heller ikke dårligt.
    Held og lykke med konkurrencen.
    Jeg kunne se, der var mange roser med, så jeg valgte noget andet.
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. NÅ... godt så - endelig noget, du ikke har:) Man kan vist godt sige om Charlotte at den har skålformede blomster, jeg har virkelig fotograferet den fra mange vinkler, og jeg er fuldstændig EXET med denne rose, hvilket vist også fremgår. Jeg ser ikke efter hvad der er af andre bidrag i konkurrencen, men præsenterer altid en af de planter, jeg brænder allermest for selv. Knus...

      Slet
  5. Åh, jeg blir helt betatt... Så nydelige bilder. En skjønn farge og form!
    Lykke til og god helg:)

    SvarSlet
  6. Åhh hvor er den smuk med de fine sarte farver! Jeg har ikke denne, fordi den plejer at være afbilledet med flade blomster, men her på dine billeder er den helt vidunderlig! :)
    Held og lykke med konkurrencen!

    SvarSlet
  7. Kære Ulla. Hvor er den altså smuk. Suk. Den mangler da vist i min have. Det er et rigtig flot deltager.

    Knus
    Lise Lotte

    SvarSlet
  8. Hej Ulla.Kan da godt forstå at du faldt for denne skønhed.Det bliver da spændende
    med den konkurrence.Der er jo mange deltagere med utrolige smukke blomster.
    Men held og lykke fra Jette

    SvarSlet
  9. Skjønn rose, ikke helt min favoritt i bedene disse gule austinrosene, men jeg gleder meg til å lage buketter med den :)

    SvarSlet
  10. Det er noe eget med Austin rosene, denne var bare skjønn. Så nydelig delikat gulfarve og rund blomst. Jeg kan fornemmelig kjenne den dufte.
    En flott kandidat.
    Lykke til i X faktor:-)

    SvarSlet
  11. Ja, gule Austin-roser har virkelig noe for alle sanser. Charlotte er intet unntak! Fort gjort å bli betatt.

    SvarSlet
  12. Vakker rose i en delikat sart gul farge. Den likte jeg meget godt! Lykke til i x-faktor!
    //maya

    SvarSlet
  13. Så nydelig den rosen er! Lykke til i konkurransen!

    SvarSlet
  14. Den har helt sikkert X-faktor. En meget smuk rose. Dufter den også dejligt?

    SvarSlet
  15. Tak for alle jeres søde kommentarer, det luner altid :)

    SvarSlet
  16. Jeg har latt meg inspirere til å dele min ønskeliste etter X-faktor. Jeg har lånt ditt bilde og har linket tilbake til innlegget ditt. Jeg håper det er i orden?

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.