Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

søndag den 10. juni 2018

De nye roser i pergolaen


Sidste sommer byggede vi en stor pergola og plantede klatreroserne Helena Lykkefund og Trier på hver sin side af dem.

De er i blomst nu - og de første billeder er fra 5. juni og de nederste fra i går, 9. juni.


Helena Lykkefund
Trier rosen foroven























Vi har med vilje valgt Trier rosen som modstykke til Helena Lykkefund, fordi de ligner hinanden rigtigt meget og fordi Trier er en remonterende rose i modsætning til HL.

Helena Lykkefund
Trier rosen




Der er plantet flere roser i pergolaen og også nogle clematis, men det må I se en anden dag.

15 kommentarer:

  1. Det er dog imponerende hvor meget de ligner hinanden og genialt når Trier er remonterende. Det kan kun blive en succes.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er også helt overrasket over hvor ens de ser ud, det er dejligt :)

      Slet
  2. Meget smukt lavet og så smukke roser:-)

    SvarSlet
  3. Planterade också en Lykkefund förra året, den har många knoppar men har inte slagit ut ännu. Ser fint ut tillsammans med digitalis och klematis.
    Ha det fint /Marika

    SvarSlet
    Svar
    1. Så har vi begge to en ung Lykkefund - glæder mig til at se billeder af din:)

      Slet
  4. Gode roser I har plantet, det bliver et syn uden lige med tiden, lige nu er det flot.
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Det bliver spændende når den forhåbentlig til næste år kravler op oven på pergolaen, men i år bliver det ikke. Jeg er glad for den løsning vi valgte.

      Slet
  5. Hold nu op de ligner hinanden.
    Jeg har Trier men den er ikke så langt som din. Den er også ny.
    Smukke roser, dem kan man aldrig få nok af.

    Knus
    Charlotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Du har ret, roser er de skønneste og dem må vi have mange af.

      Slet
  6. Hei.
    Roser kan en aldri få nok av. De ligner veldig på hverandre. Et flott syn allerede nå, men tenk hva det blir når de dekker pergolaen. Fin dag til deg.
    Hanne-Lise.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg glæder mig også til at se til næste år måske om de er nået op til topppen af pergolaen.

      Slet
  7. Så flotte roser og fin pergola - det er en vinder! :)

    SvarSlet
  8. Kunne du ikke være fristet til kun at have den remonterende rose 'Trier', når de ligner hinanden så meget? Jeg kan i hvert fald ikke se forskel. De er begge meget smukke.
    Kh Lisbeth

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.