Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

torsdag den 7. juni 2018

Blogtræf 5. juni 2018



Fik du set Tims skønne video fra plantemarkedsdagen og blogtræffet Grundlovsdag og fik du set fru Friis's billeder?

Vi havde alle en dejlig dag og der mødte ca. 18 havebloggere op til en lille sludder om løst og fast og "hvordan går det". Trods travlhed overalt og gentagne kommentarer som "jeg får ikke lavet ret mange blogindlæg" så var det et skønt gensyn og goddag til en enkelt ny,

Det faste team stillede blogpavillonen op - det blæste en del, så vi havde god brug for alle mand.

Her følger billeder fra dagen.

Så er teamet mødt ind
Folk hygger sig med kaffe og morgenbrød i det dejlige morgensolskin  - dem der er kommet tidligt.



Hos Staudefeen  (Malene og Peter) købte jeg geranium

Planteauktionen tiltrak som altid mange mennesker




Vi nåede også lige et smut over i rosenhaven. Her var mange smukke roser og endnu flere i vente.






Tak for en dejlig dag :)


Hjemme igen var jeg rundt og fotografere endnu flere roser - det er helt vildt i år.



William Shakespeare:

























Alchymist:





Westerland:




Vi købte følgende på plantemarkedet:

Geranium Himalayense "Plenum"
Hosta "Devon Green" og "Red Stepper"
En mørk alunrod, unavngiven
Et lille fuglehus og en sommerblomst Bacoba til det
En lysegul Cosmos
To store hænge petunia i lyslilla  (Linda, du fristede simpelthen med indholdet i din vogn)


19 kommentarer:

  1. Ja det var hyggeligt at mødes, selvom jeg havde lidt travlt med at komme af sted igen.
    Det er lækkert med alle de roser, der blomstrer i vores haver :)
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er klart at du kobler andre ting på når du er kommet udenøs, men det var da et ekstra kort besøg i år.
      Pyt, vi ses jo nok i andre sammenhænge.

      Slet
  2. Det er SÅ hyggeligt med blogtræf og dejligt at læse om jeres!
    Vi har holdt mange i København. Nu er der desværre kun få, der stadig blogger.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er meget hyggeligt og inspirerende, så dejligt at mange mødte op.

      Slet
  3. Så hyggelig med deres bloggtreff! Det er jo så hyggelig å treffe folk som er like hageinteressert. Så flotte roser du har :)
    Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak - ja roserne er meget flotte lige nu. Spænnende om de holder hele sommeren. Det er altid dejligt at mødes med ligesindede.

      Slet
  4. Hvor ser det hyggeligt ud. Jeg må se om ikke jeg kan være med næste år. Det kunne være så hyggeligt.
    Så mange fine blomster og dine roser. Kan se der er en jeg må eje.

    Smuk dag i varmen
    Charlotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Det ER hyggeligt og du er velkommen næste år :) Er det en bestemt rose du fristes af her hos mig ?

      Slet
  5. Så dejlige billeder af hygge og god stemning. Dine roser er så flotte. Mine har det lidt trægt i den her monster varme. Glæder mig altså til lidt regn snart ;)
    Rigtig god dag

    Knus, Lone

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi kunne bestemt godt bruge noget vand fra oven, lad os nu se om ikke det snart kommer.
      Blogtræf er hyggeligt :)

      Slet
  6. tak for sidst :) hyggeligt som sædvanligt ;)

    SvarSlet
  7. Hej!
    Ser ut som en trevlig träff, och vad kan vara bättre än att träffa goda vänner och shoppa nya växter. Härliga rosor.
    Ha det fint /Marika

    SvarSlet
  8. Tak for sidst:) Det var et par hyggelige timer. Smukke rosenbilleder fra jeres have:)

    SvarSlet
  9. Ser ut som et hyggelig treff:-)
    Vi har hatt lyst til å dra dit i flere år, men tidspunktet er litt feil. Pleier alltid å være på Jylland i slutten av juni. Vi har noen venner som pleier å selge planter der, og som alltid kommer hjem med nye spennende planter...
    Ha en riktig fin helg/Eirin

    SvarSlet
    Svar
    1. Tidspunktet ligger jo fast, men det er et virkeligt godt plantemarked med mange fristelser.

      Slet
  10. Tak for sidst, det var som altid hyggeligt 😃

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.