Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

onsdag den 15. maj 2013

Magnolia i blomst

Denne lækre farve har jeg simpelthen gået og ventet på. Den tilhører magnoliebusken, som står ude ved indkørslen og nu er den sprunget ud.




Solen skinnede og himlen var blå da jeg kom hjem fra arbejde, så er dagen til at bære...
Omme i baghaven er løjtnantshjerte nr. 2 sprunget ud. Denne har ikke stået i en krukke i drivhuset som den første jeg viste for 3 uger siden. Men nu er den her og hvilken fryd.



Overfor står disse tulipaner - jeg har desværre glemt navnet...

Farvemæssigt passer de jo meget godt til dagens hovedaktør.




9 kommentarer:

  1. Dejlige billeder. Og sikke en mørk magnolie, den har jeg aldrig set før: Smuk!

    SvarSlet
  2. Endnu engang smukke blomsterbilleder fra dig :-)

    Magnolien er det en "Susan" ?

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg ved godt at det ikke er god stil at vise planter uden navne, men desværre er magnolien fra dengang, jeg var knap så struktureret med at skrive alting ned, og jeg kan desværre ikke huske navnet. Øv...

      Slet
  3. Smukke fotos. Jeg har en magnolie, der ligner din. Jeg tror, den hedder "Susan".

    SvarSlet
  4. Hej Ulla
    Smukke smukke billeder med solskin, her har det regnet ret så kraftigt ;o)

    SvarSlet
  5. Godaften Ulla.Smukke billeder af magnolien......synes også at den ligne min Susan.......se mit nye indlæg.Her har det blæst godt i dag,så bladene fra min Susan flyver om ørene på mig.Jeg er så glad for at min rosa løjtnantshjerte blomstre så fint.Den blev først sat i efteråret.
    Skøn farve tulipan.God aften knus Jette

    SvarSlet
  6. Smuk magnoliebusk. Skøn farve.
    Hvor er din løjtnanthjerte dog langt fremme.
    Tak for kigget.
    Ha´ en dejlig dag.

    SvarSlet
  7. Hej Ulla
    Man skal ikke tage til Jylland, så bliver man langt bagefter på bloggene. Men du skal lige have en hilsen for det er en skøn farve din magnolia har.
    Farverne du viser i dag er i det hele taget skønne.
    Nu må jeg ud og plante videre.
    Knus Lisbeth

    SvarSlet
  8. Tak for alle jeres kommentarer. Jeg tror også at det kunne være Susan. Forhåbentlig holder blæsten op, så ikke alle blomsterne blæser af nu...

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.