Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

mandag den 22. oktober 2012

De sidste roser


 

Egentlig har det ikke været noget godt rosenår med al den regn, vi har fået her i området. Alligevel har vi da nydt roserne i blomst indimellem.

Nogle ganske få holder stand endnu (og slet ikke så mange som hos fru Høneballe på Samsø... der har vist så mange flotte roser hele efteråret), så dem får I lige her.

Sikkert de sidste billeder af roser fra min hånd i år.

Her til venstre er det Gertrud Jekyll - og nedenfor i solskin - billederne er begge taget i går.





Graham Thomas
Jacques Cartier

Ilse Krohn Superior
Lady Emma Hamilton



Pernille Poulsen har en del blomster, men ser lidt forpjusket ud. Hvem ville ikke også have en lidt forpjusket frisure hvis man havde stået ude i al den regn?





Scepter'd Isle nedenfor er i knop, men jeg tvivler på at blomsterne når at springe ud.


Til sidst den skønne Astrid Lindgren, som er den rose, der står bedst lige nu. Masser af knopper og blomster og en skøn lyserød farve, som jeg kan sidde i min lænestol i stuekarnappen og nyde. Ikke dårligt.




18 kommentarer:

  1. Godaften Ulla.Ja! det lakker mod enden for alle vore dejlige blomster.Men du har da lidt der lyser op endnu.Jeg tror jeg vil forsøge mig med Astrid lindgren til næste år-den er da smuk,og jeg har læst at den er en meget sund rose.
    Rigtig god aften til dig knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Gør det, Jette - køb en eller flere Astrid Lindgren - en helt uovertruffen rose, du vil blive glad for den.

      Slet
  2. Ja Ulla jeg har også rigtig mange, der ser ud som dine, de bliver brune i bladene og hvis vi er heldige, springer de ud eller også rådner knoppen. Men de yderste blade er ofte brune og ikke ret pæne, men når vi er nået så langt hen på året, er vi lidt mere nøjsomme :)
    Knus Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det kan nu ikke vare længe før ballet er ovre, så må vi håbe på et bedre rosenår til næste år.

      Slet
  3. Skynd dig at få de kære ind i en vase - der vil knopperne sikkert kunne folde sig ud og du vil kunne nyde deres vidunderlige duft en sidste gang i dette haveår.

    Mange hilsner og en bedrøvet længsel efter næste års roser fra Katinka

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, selvfølgelig - det er jo oplagt, jeg skal bare have et lille skub, for jeg er slet ikke god til at plukke ind. Nu har jeg dog gjort det :)

      Slet
  4. Men hvem kan hamle op med fru Høneballe når det gælder roser :o)
    Dine billeder er smukke med smukt på. Min favorit er Astrid Lindgren som hun står der og gør sig til i solen :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Næh, ikke ret mange, men jeg arbejder altså på sagen :) ja, Astrid Lindgren, det er en fantastisk rose.

      Slet
  5. Ja, jeg er også helt klart fan af Astrid. Hun har nu takket af for længe siden hos mig, så jeg beundrer din i stedet for :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Måske fordi mine står lidt beskyttet at de stadig er i blomst. Jeg er nu forbavset over hvor mange knopper der er i den.

      Slet
  6. Jeg tænker også, at nu er der for alvor frost i vente, så er det da bare med at få plukket, så du kan have glæde af dem indendøre! Ja Lisbeth har virkelig mange skønne roser ... helt enig.
    Ærgerligt med alt den regn!

    SvarSlet
    Svar
    1. Nu har jeg plukket :) Og så kan vi da håbe på et bedre rosenår til næste år.

      Slet
  7. Hej Ulla.
    Ærgeligt med alt det regn det skader da mere end det gavner. Hvor er Astrid Lindgren smuk som hun står der i solskin.
    Kh. Margrethe.

    SvarSlet
    Svar
    1. Du kan tro, jeg nyder hende, så længe jeg kan for frosten er jo lige om nattehjørnet.

      Slet
  8. Gode rosenbilleder du kan vise, selv om de har fået al den regn.
    Ha´ en god aften.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, men helhedsindtrykket er nu lidt vådt at se på.

      Slet
  9. Hej Ulla. Herligt med rosenbilleder. Jeg synes, de ser fine ud stadigvæk. Jeg håber på en lidt mindre regnfuld sommer næste år, så roserne rigtig kan vise sig fra sin bedste side!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det hepper jeg altså også på. En god og varm sommer med knap så megen regn :)

      Slet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.