Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

lørdag den 27. oktober 2012

Efter frostens komme

 
Fire minusgrader har det været her i nat, hvilket giver disse fantastiske billeder her til morgen, hvor solen faktisk skinner.

Clematissen har fået et ordentligt svirp, men er faktisk ved godt mod og vi kan da sagtens glæde os over den nogle dage endnu.

Det bestemmer Kong Frost sådan set...

Således så de samme planter ud for 3 dage siden.







Hortensiaen er også smuk på denne måde.


















Her er det til venstre Ingrid Bergmann og ovenfor Jacques Cartier.



 
Et par faldne kæmper...   Nu skal I nok få lov at komme ind for vinteren :)
 























I jordhøjde ser der sådan her ud:




Løvet på den løvfældende azalea Mollis er utroligt smukt i denne tid.



Det bliver en skøn dag med nogle få havesysler og en del indendørs sysler og hygge.

God lørdag til jer :)

7 kommentarer:

  1. Ja, hold da op for en smuk morgen. Jeg var som dig også ude med kameraet :-) .. de kommer på dagbogen lidt senere.
    Løglægningen skal vist udsættes et par dage, men håber ikke det er for sent, for jeg har stadigvæk en del der skal i jorden.

    Også rigtig dejlig dag til dig!

    SvarSlet
  2. Hej Ulla.Smukke.....Smukke.... billeder med frostlag.Kan se at i har fået en del mere frost end os her ovre øst på.Godt at jeg fik mine dahlia op i sidste uge.Nu mangler jeg bare at sætte tulipanløg i mine krukker.
    Rigtig god weekend til jer knus Jette

    SvarSlet
  3. Ja, det har været en helt fortryllende smuk morgen - og smukke, smukke billeder du har fanget af den Ulla :-)
    Knus
    Signe

    SvarSlet
  4. Ja frosten er smuk, inden solen tør det hele op, fine billeder du har fanget her Ulla. Jeg var også ude og tage rim og frost her til morgen, og har nu også taget dahliaerne op.
    Knus Lisbeth

    SvarSlet
  5. Man kan sige meget om den frost, og være nok så træt af den i perioder, men smukke billeder giver den i hvert fald anledning til.. Så smukt når den folder sig ud og gør haven til en helt anden.. I hvert fald for en tid.. Det er med at nyde det sidste af haven nu, for nu ved vi der ingen vej er tilbage..
    Rigtig smukke billeder og rigtig god dag

    Tine Vogt
    www.haveglaeder.blogspot.dk

    SvarSlet
  6. Sikke en dag at sætte sig til bloggen, det vrimler med smukke rimfrost billeder - den ene skønnere end den anden :o)
    Clematissen er stadig fuld af skønhed, men der er nok grænser for hvad den kan klare :o)
    Jeg er helt vild med din azalea Mollis, og den er noteret som ønske :o)

    Ha en go dag...

    SvarSlet
  7. Ja der er virkelig mange smukke rimfrost billeder i blogland i dag. Det er skønt med rimfrost på blomster, selvom det jo betyder nedbrydning og forfald. Flotte billeder.

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.